Konkrétní situaci ve slovácké obci Lopeník, kde o víkendu při RallyShow Uherský Brod zemřely po nehodě soutěžního vozu čtyři dívky (více o havárii čtěte zde), ale hodnotit nechce. To však neznamená, že se nad tragickými nehodami nezamýšlí.
"Svoji roli může hrát to, že se závody už tolik nepouštějí na technické úseky do lesů. Nahrazují je přímější úseky, které jsou rychlejší," naznačuje Sagner. "A rychle jedoucí auto je nebezpečné."
Myslí si proto, že by tratě měly být techničtější a s více zpomalovacími retardéry. Současně ovšem tvrdí, že tuzemské závody jsou pořád mnohem lépe zabezpečené než třeba v Polsku nebo Maďarsku.
"Oproti tomu v Belgii jsou pásky neskutečně daleko od trati a lidé se blízko k cestě nedostanou. Také to by pomohlo," myslí si Sagner.
Důležitý je podle něj rozumný výběr pozorovacího místa. "Vždycky uvažuju, kam to auto může jít. A je potřeba si uvědomit, že může skončit kdekoliv," upozornil Sagner.
Nejlépe zabezpečené jsou podle něj severské rallye. Čím jižněji se závody jedou, tím jsou riskantnější. "Třeba v Monte Carlu lidé stojí v zatáčkách po levé i pravé straně a průšvihy se tam nestaly," kroutí hlavou zkušený fanoušek a fotograf rallye ze Zlína.
Automobilové soutěže jsou podle něj nebezpečnější než před 20 lety, protože auta jsou kvalitnější a jezdí rychleji. "Jen těžko se teď dá říct, jestli jsou tragické případy v Česku náhodami. To se ukáže až během dalších let," uvažuje Sagner.
Obavy lidí chápe. "Když se stalo tolik tragických nehod, tak to není hysterie," uznává Sagner.