24 hodin v Le Mans: Kristensen se raduje - Dánský pilot Tom Kristensen se raduje ze sedmého triumfu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. | foto: ČTK

Enge v Le Mans dojezdil hodinu před koncem

  • 10
Le Mans - Hodinu před koncem čtyřiadvacetihodinového vytrvalostního závodu v Le Mans byla posádka českého pilota Tomáše Engeho s vozem Aston Martin vyřazena kvůli technickým problémům. Vytrvalostní závod vyhrál vůz Audi R8 posádky Lehto - Werner - Kristensen. Dán Kristensen tak zvítězil už posedmé a překonal legendárního Jacky Ickxe.

V úvodu závodu se dařilo nejrychlejším strojům kvalifikace, domácím speciálům Pescarolo s motory Judd. Pak však přišly technické problémy penalizace jednoho stroje a ke slovu přišly vozy Audi, které opanovaly čtyři z pěti předchozích ročníků.

Obě Pescarola, z nichž to druhé řídil také světový šampion v rallye Sébastien Loeb, se z problémů vzpamatovala a začala se prodírat polem zpět mezi elitu.

Loebův stroj však po 288 kolech musel odstoupit kvůli havárii Soheiliho Ayariho. "Je to škoda. Od startu jsme se potýkali s problémy, ale chtěl jsem dojet do cíle," smutnil.

Kristensen a spol. vyhráli před Pescarolem posádky Collard, Boulllion, Comas a dalším Audi, jež pilotovali Pirro, Biela a McNish.

Ve třídě GT1 měl záhy problémy druhý vůz Aston Martin (Brabham, Sarrazin, Turner), ale brzy se vrátil zpět do hry o triumf. Britské stáji Prodrive, za niž jezdí i Tomáš Enge se snažila znepříjemnit život americká Corvetta.

Po 23 hodinách došlo k zásadnímu zvratu, když oba Aston Martiny postihly vážné technické problémy a Engeho stroj , který pilotoval spolu s Koxem a Lamym, dokonce musel závod ukončit.

V čele třídy GT1 se tak usadily obě Corvetty s výrazným náskokem před Brabhamovým vozem Aston Martin, který byl poslední hodinu častěji v depu než na trati a obsadil deváté místo.

Za vozem Aston Martin skončil vítěz třídy GT2, posádka Hindery - Rockenfeller - Lieb s jedním ze záplavy Porsche 911.

Do cíle závodu dorazilo celkem 27 z 48 odstartovaných vozů.

Tom Kristensen v cíli ocenil výkon soupeřů. "Kluci od Pescarola nám hodně znepříjemnili život. Mohou být na svůj výkon hrdí. Nejtěžší chvíle na mě přišly ráno v neděli. Moc jsem toho nenaspal a musel jsem poměrně časně do vozu," sdělil.

O Tomu Kristensenovi čtěte více - ZDE

Konečné pořadí
1. LEHTO/WERNER/KRISTENSEN Audi R8 370 kol
2. COLLARD/BOULLION Pescarolo Judd 368
3. BIELA/PIRRO/Mc NISH Audi R8 364
4. MONTAGNY/GOUNON/ORTELLI Audi R8 362
5. GAVIN/BERETTA/MAGNUSSEN Corvette C6-R 349
6. FELLOWS/O'CONNEL/PAPIS Corvette C6-R 347
7. LAMMERS/JULIAN/BOSCH Dome Judd 346
8. CHWAGER/FREI/VANN Courage Judd 339
9. BRABHAM/SARRAZIN/TURNER Aston Martin DBR9 339
10. HINDERY/ROCKENFELLER/LIEB Porsche 911 GT3 RSR 325

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž