Z rampy v českokrumlovské Jelení zahradě sjedou i dva tovární speciály Škoda Fabia R5 týmu Škoda Motorsport řízené Janem Kopeckým a Švédem Pontusem Tidemandem. Oba jsou hlavními favority celé soutěže.
„S našimi zkušenostmi a zázemím továrního týmu ani nemůžeme mít jiné ambice než ty nejvyšší. Takže ano, jedeme do Krumlova obhájit loňské první místo,“ řekl před odjezdem do Českého Krumlova Jan Kopecký, který soutěž vyhrál poprvé v roce 2012.
Nejatraktivnější místa na tratiCelkem osm diváckých míst, odkud se dají bezpečně sledovat průjezdy závodních speciálů, pro diváky vypíchli organizátoři letošního ročníku Rallye Český Krumlov. Ličov (RZ 3 a 6) Soběnov (RZ 3 a 6) Malče (RZ 3 a 6) „Col de Ján“ (RZ 3 a 6) Skřidla - Holkov (RZ 4 a 7) Malonty (RZ 8 a 11) Lipno (RZ 12 a 14) Výstaviště (RZ 1 a 10) |
Ve středu Kopeckého i Tidemanda čeká krátký test a pak už začnou seznamovací jízdy. Ty budou důležité hlavně při projíždění dvou zcela nových úseků krumlovské rallye. V pátek se dvakrát pojede okruhová rychlostní zkouška Svince a v sobotu test u Rožmberka.
„Nedávno jsme se vrátili z rallye v Portugalsku, takže jsem na tratě v Krumlově vůbec neměl čas koukat. Ale až večer dorazíme na jih, tak na to s kolegy sedneme,“ dodal v úterý Kopecký s tím, že se na blížící se soutěž pokaždé hodně těší.
„Když prší, je Krumlov náročný, protože je v zatáčkách hodně vytahaného bláta. Ale tratě jsou těžké i za sucha. Sice jsem počasí také ještě nezkoumal, ale kdyby mělo být hezky a bez deště, tak to bude pro nás i pro diváky parádní závod. Zkoušky jsou na Krumlově vždycky nádherné,“ chválil Jan Kopecký.
I letos bude chtít pořádně potrápit tovární posádky plzeňský Václav Pech, který do Krumlova přiveze nový soutěžní speciál Porsche 997 GT3 a který krumlovskou rallye vyhrál už čtyřikrát. A vloni mohl v Jelení zahradě slavit popáté. V posledním testu u Lipna ale udělal na mokré silnici chybu a vylétl z trati. Do té doby před Kopeckým vedl.
„Dva kilometry před cílem v lehké pravé zatáčce teklo víc vody, než jsem předpokládal. Auto se mi smeklo, zadek se dostal na trávu a už jsem nemohl zastavit,“ řekl tehdy Václav Pech pro ČTK o momentu, který jej stál vítězství.
Čtyřiačtyřicátý ročník si nenechají ujít ani manželé Trojanovi z Katovic. Pro jihočeskou posádku je Rallye Český Krumlov domácí soutěží.
„A víte, že ani nevím, pokolikáté už ji pojedu? Tohle si všechno hlídá manželka a moje spolujezdkyně,“ usmál se Jiří Trojan, který letos usedne do vozu Renault Clio R3 v pořadatelském týmu ČK Motorsport.
Žádné cíle si ale před startem Trojanovi nedávají. Za volant soutěžního vozu se vrací po těžké autonehodě a delší době. „V šedesáti letech si ani žádné ambice dělat nemůžete, ale nechceme na Krumlově chybět. Chceme jen zdárně dojet do cíle a užít si to,“ plánuje si Trojan.
Ekologických aut bude přes 50
Dalším rekordem letošní soutěže je počet posádek New Energies Rallye. Třídenní vložený závod absolvují běžná auta na alternativní pohony. Na tratě vedené nejen po jižních Čechách se vydá 53 dvojic.
„Více posádek se účastní jen ekologické obdoby slavné Rallye Monte Carlo,“ uvedl ředitel New Energies Rallye Pavel Kacerovský. „Soutěž přijede odstartovat sám prezident Mezinárodní automobilové federace Jean Todt,“ doplnil Kacerovský.
Ekologické vozy ale nepojedou klasickou rallye, kde se jezdí rychlostní zkoušky na čas. Závodníci musí daný a měřený úsek zajet v co nejpřesnějším čase. Ten jim stanoví pořadatelé a měří se na setiny vteřiny. Čím větší je odchylka, tím více dostane posádka trestných bodů.