Vizovický soutěžní jezdec Dorňák se prosazuje ve světě esportu

  • 1
Když mu to čas a finance dovolí, sveze se v amatérské rallye. Možná i proto Davidu Dorňákovi z Vizovic dokonale sedla elektronická varianta soutěžního sportu. V tuzemsku patří k nejlepším hráčům. „Je to levnější varianta závodění,“ pousmál se Dorňák, který je tenisovým trenérem a zároveň učí na základní škole.

Prosazuje se v seriálu Škoda eRally Cup, což je šampionát podporovaný mladoboleslavskou automobilkou, který představuje nejvyšší kategorii v tuzemském motoristickém esportu.

Účastníci Octavia RS iV Trophy 2020/21 využívají hru Dirt Rally 2.0 a řídí přitom vůz Škoda Fabia Rally2. Tedy model, v jehož kokpitu na běžných silnicích září Jan Kopecký. Hra je dostupná na všech platformách.

„Je to dost věrné,“ srovnal Dorňák simulátor s reálným závoděním. „Hra je to samozřejmě o něco lehčí než realita, ale je výborně udělaná. Na šotolině si připadáte, jako byste řídili skutečné auto.“

Před závěrečným finále, kterého se v Mladé Boleslavi v dubnu zúčastní osobně nejlepší osmička, drží druhé místo. K esportu se dostal přes kamaráda, který měl doma simulátor. I bez tréninku ho porazil. Proto si pořídil vlastní.

„Zařadil jsem se do komunity mezi kluky, kteří hodně jezdili. Poznal jsem, jak to chodí, a občas se svezu,“ podotkl.

S esportem je to stejné jako s běžným sportem. Bez tréninku ztrácíte šanci na dobrý výsledek. Potvrzuje to i vizovický pilot. Denně jezdí půlhodiny až hodinu.

„Před samotným závodem si projedu tratě, na nichž se pak závodí,“ podotkl. Součástí seriálu byly elektronické verze světových soutěží. Jelo se v Monte Carlu, Austrálii, Španělsku, Finsku a Řecku.

Taktika je jasná. Jet rychle, čistě, bez chyb a nezastavovat v servisu. Velký problém znamenají zejména defekty pneumatik. Závodník kvůli nim dostane trestnou minutu, což ve vyrovnané bitvě o sekundy může znamenat rozhodující ztrátu.

„Není to jako v reálu, že člověk trefí šutr, který se najednou objeví před námi,“ popsal Dorňák. „Tady jsou defekty způsobené jezdeckou chybou. Třeba když trefíte skálu nebo nějaký kámen na kraji cesty,“ popsal.

Mezi účastníky Škoda eRally Cupu se objevují i závodníci, kteří se prosadili v klasické rally. Například zlínskému Vladimíru Barvíkovi, jenž byl v roce 2006 vicemistrem republiky ve sprintrally, jen těsně unikla účast v závěrečném finále.

„Je mezi námi víc závodníků, ale ne každého to baví. Znám jezdce, kteří simulátor nenávidí,“ poznamenal Dorňák. „Jeden kamarád, který jezdí s vozem WRC, měl simulátor doma, ale dal ho pryč. Nebyl schopný u něj sedět hodinu a trénovat. A pokud nepoznáte tratě, nemáte šanci uspět.“


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž