Americký tým vzal Engemu míry

  • 5
Indianapolis, Liberec - Tomáš Enge má za sebou další novou zkušenost a v dubnu jej čekají další situace, při nichž si bude moci povědět: Zase něco poprvé. Po startu ve 12 hodinách Sebringu na Floridě, kde začala sezona American Le Mans Series, v USA zůstal. Přesunul se do Indianapolis, kde kromě bájné dráhy sídlí i stáj Panther Racing. Tým, který se Samem Hornishem za volantem získal loňský titul šampiona v sérii Indy Racing League, si totiž jezdce z Liberce vybral pro testování.Dále čtěte: Vše o Engem v Sebringu x Poslední novinky z FIA GT

A než Enge nastoupí závěrem dubna ke zkušením jízdám na trati v Nashville, musel projít obvyklým procesem výroby závodnické sedačky.

Nadšení z týmu Panther
„Hned po vstupu do sídla Panther Racing bylo jasné, že je to skutečně výborný tým. V IRL patří mezi špičku, což nakonec dokládají i výsledky. Tvarování sedačky pro mě představovalo novou zkušenost, protože je kvůli jízdě na oválu tvarována jinak, než jsem byl dosud zvyklý. Sedačku máme více než z poloviny hotovou, poslední úpravy proběhnou přímo před samotným testem," líčí Enge.

Pilot se v týmu setkal nejen s novými lidmi, ale potkal zde i na starého známého. Hlavním inženýrem je David Brown, se kterým Enge spolupracoval v juniorském týmu McLarenu (mySAP.com), v němž získal na Hockenheimu v roce 2000 své první vítězství ve F3000.  Pak se s Britem setkal i při testování v týmu Jordan F1.

Nadšení ze závodu IRL
Po proceduře zůstal hostem stáje pro druhý závod IRL v Phoenixu. "Závod byl velmi vzrušující, na okruhu se stále něco děje. Přišlo hodně diváků, kteří si opravdu přišli na své. Jezdci se hodně předjíždění a letos je tu navíc obrovská konkurence, protože většina špičkových jezdců a týmů přešla z CARTu do IRL," popsal pilot to, co viděl.

"Diváci si mohli zakoupit vysílačky a poslouchat komunikaci jezdců se svými týmy, nebo dokonce i ředitele závodu s komisaři. Přiznám se, že se velmi těším, až si vůz vyzkouším na dráze. Bude to pro mě zcela nová zkušenost, během závodu jsem si ale také uvědomil, že je to i hodně nebezpečné, v případě chyby či kolize nejsou únikové zóny ale rovnou zeď," říká Enge.

Během víkendu se snažil co nejvíce naučit, ač byl "jen" hostem: "Snažil jsem se odkoukat techniku závodění a také jsem blíže poznal komunikaci jezdce s týmem v průběhu závodu. Každý jezdec má na vrcholku tribuny svého spottera, který ho přes vysílačku navádí třeba při předjíždění. Říká mu, jestli je vedle něj auto a další podobné údaje, protože v zrcátkách vše nevidíte a jezdí se tu velmi natěsno."

Další z Engeho premiér
O příštím víkendu čeká Engeho další premiéra. V Barceloně, kde startuje sezona FIA Grand Turismo, nastoupí s Pražanem Robertem Perglem za stáj Menx. Dvojice sestavená z profesionálního a hobby závodníka se bude střídat ve Ferrari 360 Modena. Pro Engeho to bude třetí typ auta, s nímž v mistrovství nastoupí. Dosud jel s Porsche GT3-RS týmu Coca Cola Racing a s Ferrari 550 Maranello stáje BMS Scuderia Italia.

Druhý závod FIA GT se jede 27. dubna v Magny Cours, což je víkend, kdy bude Enge testovat v Nashville s týmem Panther. S Perglem by tedy měl nastoupit Jaroslav Janiš, který má ve svém kalendáři formule 3000 volný termín.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž