Španělský pilot se v domácí Velké ceně bil jako lev. Alonso šel po startu do vedení a až do dvacátého kola dokázal držet soupeře s rychlejšími auty daleko za sebou. Ale pak padal závodním polem jako kámen.
Dvojnásobný mistr světa dělal maximum, ale se současným monopostem Ferrari nedokáže dělat zázraky ani on. V druhé polovině závodu na tvrdých pneumatikách Pirelli ztrácel Alonso až tři vteřiny na kolo. Neměl šanci. Bylo paradoxem, že italskou ikonu Ferrari srazily ke dnu pneumatiky italského výrobce.
Fernando Alonso zase jednou odvedl skvělou práci. Dokonalým kvalifikačním kolem se vyšvihl na čtvrté místo na startu a na začátku závodu kraloval za divokého ohlasu tribun celému jezdeckému poli.
"Dělal jsem pro výsledek maximum. Zpočátku jsem všechny držel, ale po dvacátém kole jsem neměl šanci," vyprávěl Alonso. "Naše auto zde postrádalo přítlak. Neměli jsme zde zadní křídlo, které by trati sedělo," zmínil Alonso páteční zásah technických komisařů FIA, kteří zakázali stáji Ferrari křídlo, které tým do Barcelony připravil.
Před čtrnácti dny v Turecku Alonso úspěšně bojoval o stupně vítězů. Ve Španělsku zase monopost z Maranella vypadal, jako by vyjel z výrobní linky čínských plagiátorů.
"Musíme pečlivě analyzovat funkčnost všech našich modifikací. Musíme zjistit, proč jsme za dva týdny ztratili na Red Bull a McLaren.
Ferrari také výrazně ztratilo v Poháru konstruktérů, protože Felipe Massa zastavil šest kol před cílem vedle trati se závadou převodovky. Ztráta na nejlepší je závod od závodu větší.