Pokud po nedělním závodu v Belgii Alonso skutečně povede o 31 bodů, nic by Räikkönenovi nebyla platná ani tři vítězství v závěrečných závodech v Brazílii, Japonsku a Číně.
"Pojedeme na vítězství a uvidíme, jak se situace vyvine," pravil Alonso, jenž je o více než rok mladší, než byl při svém titulu v roce 1972 dosud nejmladší mistr světa Brazilec Emerson Fittipaldi. Alonso je v čele průběžného pořadí od druhého závodu v Malajsii.
V dosavadních patnácti závodech letošního ročníku MS Alonso finského rivala porazil minimálně o čtyři body v šesti případech, na svém kontě má i stejný počet vítězství. Ve Spa však Alonso ještě nikdy nedojel, zatímco Räikkönen tam loni vyhrál.
"Mám ale na okruh dobré vzpomínky," upozornil Alonso, že v roce 2000 v Belgii vyhrál závod F3000 a loni až do odstoupení jezdil v čele. "Je mi jedno, kdy titul získám. Hlavně, aby se to povedlo," prohlásil.
Räikkönen v minulém závodu v Itálii už potřetí vinou výměny rozbitého motoru musel až na jedenácté místo na startu, z něhož se pak dostal na čtvrtou pozici. Letos už dvakrát kvůli technickým potížím svého mclarenu musel navíc odstoupit z prvního místa.
Vozy McLaren čekají na finiš na prvních dvou místech pět let a Belgie to má změnit. Minule v Itálii vyhrál druhý pilot McLarenu Juan Pablo Montoya z Kolumbie. "Kimi může počítat s mou podporou," slíbil Montoya.
"Vítězství, to je to, co náš tým potřebuje v boji o Pohár konstruktérů," upozornil na další aspekt boje Montoya. "Renaultu se přibližujeme a musíme v tom pokračovat i v Belgii. Ještě zbývají čtyři závody a může se stát cokoliv," prohlásil.
Sesazený mistr světa Schumacher dva závody nebodoval, ale v Belgii chce ukázat, že ještě nepatří do starého železa. "Na Spa mám mnoho dobrých vzpomínek," připomněl Němec první vítězství ve formuli v roce 1992 a zisk loňského sedmého titulu. "Budu bojovat naplno, chci si zvednout sebevědomí," dodal.
Pořadí MS po 15 závodech:
1. Alonso (Šp./Renault) 103 b., 2. Räikkönen (Kol./McLaren) 76, 3. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 55, 4. Montoya (Kol./McLaren) 50, 5. Trulli (It./Toyota) 43, 6. Fisichella (It./Renault) 41, 7. R. Schumacher (Něm./Toyota) 35, 8. Barrichello (Braz./Ferrari) 31, 9. Heidfeld (Něm./Williams) 28, 10. Button (Brit./BAR) 24.
Pohár konstruktérů:
1. Renault 144, 2. McLaren-Mercedes 136, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 78, 5. Williams-BMW 54, 6. Red-Bull-Cosworth 27, 7. BAR-Honda 25, 8. Sauber-Petronas 14, 9. Jordan-Toyota 11, 10. Minardi-Cosworth 7.