Trápení Jaguaru nadále pokračuje

Kuala Lumpur - Nový model Jaguar R3 dělá vedení týmu i nadále těžkou hlavu. Ani Velká cena Malajsie na trati v Sepangu nepřinesl výraznou změnu jeho špatných jízdních vlastností, což se nejvíce projevilo při tréninku. Tam skončili oba jezdci na sedmnáctém a dvacátém místě. V závodě se sice Pedro de la Rosa probojoval na desátou příčku, Eddie Irvine však nedojel. Španěl měl ze začátku závodu štěstí, když z kolize s Panisovým BARem vyvázl jen s rozbitým předním křídlem.

"Byl to hodně těžký závod, vedro bylo extrémní. Snažil jsem se jet na maximum, auto se na trati relativně drželo. Bohužel jsem si moc nepomohl tou kolizí s Panisem," řekl Pedro dela Rosa.

"Myslel jsem si, že mi nechá trochu místa na předjetí, ale pak jsem najednou neměl jinou šanci, než do něho narazit. Byla to moje chyba. Desáté místo zvýrazňuje výdrž vozu, už proto, že řada jiných strojů vypadla," dodal Pedro de la Rosa.

Eddie Irvine pobyl na malajské trati pouze 31 kol, když ho zradila spojka. I tak dokázal nasbírat důležitá data, která tým příští týden využije při testech problémového typu R3 v Barceloně.

"V tomhle závodě jsem neměl jinou možnost, než jet na hranici svých možností. Dostal jsem se až na devátou příčku, když jsem se zavěsil za Yoongovo Minardi. Mávali mu modrou vlajkou, takže jsem ho začal předjíždět. Byl jsem na jeho úrovni, když v tom uhnul vůz na stranu a urazil mi přední křídlo. Musel jsem s tím odjet do depa," litoval Irvine.

"Tým udělal velký kus práce a já se mohl rychle vrátit do závodu. Cítil jsem, že jsem dnes měli šanci uspět. Bohužel jsem pak ztratil hydraulický tlak ve spojce a byl konec," sdělil Eddie Irvine.

"Měli jsme opět bodovat, ale oba jezdci se účastnili nehod, což nás hodně stálo. Eddie by ale asi odpadl i tak, protože ho vyřadila hydraulika, ale Pedro mohl být mnohem výše. I tak jsme dokázali, že se náš vůz zlepšuje a že se dokážeme při závodě odpoutat od konce startovního pole," pochvaloval si šéf stáje Niky Lauda.

"V Barceloně budeme testovat typ R3, ale také R2. Model R3 však pojede určitě v Brazílii. Teď nemáme kapacity na to, abychom pro tento závod vyvíjeli tři vozy R2. Jestli se k nim vrátíme, tak nejdříve v Imole," dodal Niky Lauda.

Eddie Irvine v jaguaru si jede pro čtvrté místo ve Velké ceně Austrálie F1.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž