Nico Rosberg nebyl po celý italský víkend tak rychlý jako týmový kolega z Mercedesu Lewis Hamilton. Také s ním prohrával v trénincích a navzdory obrovskému úsilí na něj nestačil ani v kvalifikaci.
Pár vteřin po startu však bylo všechno jinak. Hamiltonovi proklouzla po zhasnutí červených světel zadní kola, odpich z pozice na roštu měl velmi pomalý a Rosberg šel snadno do vedení. Navíc si mohl vyjet náskok, protože jeho stájový kolega se pral s pomalejšími jezdci vzadu a než se před ně posunul, uplynulo dlouhých deset kol.
Výsledky závodu najdete ZDE |
Rosberg však výhody nedokázal využít. Hamilton byl o desetinu, dvě na kolo rychlejší a postupně se mu blížil. A ambiciózní Němec, který má před sebou vidinu svého vůbec prvního titulu mistra světa, své auto nezvládl. Respektive nezvládl náročné brzdění do první zatáčky okruhu. A to hned dvakrát.
"Lewis byl hodně rychlý a blížil se mi. Potřeboval jsem zrychlit, potřeboval jsem něco změnit. A udělal jsem chybu. To je špatně a nemělo by se to stávat. Ztratil jsem vedení, sám jsem se o něj připravil a jsem hodně zklamaný," zlobil se na na sebe lídr mistrovství světa. "A stalo se mi to hned dvakrát. To je neomluvitelné."
Rosberg také vysvětloval, proč je brzdění do první zatáčky v Monze tak obtížné. Nebyl totiž jediným pilotem, který nejnáročnější místo na trati nezvládl. A byli tací, kteří dopadli i hůř než on. Ruský závodník Daniil Kvjat se nestihl na konci Grand Prix vyhnout bariérám a prolétl únikovou zónu za úvodní šikanou rovně.
"Monza je na brzdění jednou z nejnáročnějších tratí. Na konci cílové rovinky máte nejvyšší rychlost v seriál a k tomu nejnižší přítlak," vysvětloval Rosberg. "Jsem zklamaný, ale druhé místo stále není špatné. Ztratil jsem na Lewise jen sedm bodů. Mohlo to být horší."
Jeho soupeř Hamilton slavil vítězství a za chybu se rivalovi nevysmíval. Byl si však vědom, že ho k ní víceméně donutil. "Snažil jsem se ho dojet a předjet, byl pod tlakem, takže se mohlo stát cokoliv," řekl.