Ačkoliv je v čele mistrovství světa jezdců, Alonso se neraduje. Dobře ví, že víc než cokoliv jiného mu pomohly náhoda a tropická bouřka. Nyní potřebuje ze všeho nejvíce lepší auto. Před dalšími závody má před sebou tým Ferrari moře práce.
"Za normálních podmínek bych v žádném případě neměl na stupně vítězů," vysvětloval Alonso, který ani v závěru rozhodně nepatřil mezi nejrychlejší jezdce na trati a Segio Pérez z provinčního Sauberu mu "dával" vteřinu na kolo. "Nestačili jsme v Austrálii, nestačili jsme ani zde. Výsledek předčil veškerá očekávání. Několikanásobně."
Po startu z osmé příčky šel nejlépe placený pilot světa motorsportu do závodu na okruhu Sepang s jediným cílem: Udržet se v první desítce a získat co možná nejvíce bodů. "A nakonec to bylo pětadvacet," říká. "Neuvěřitelné."
Španělský národní hrdina gratuloval svému týmu k úžasnému výkonu a k bezchybně zvládnutým zastávkám v boxech, které ho vystřelily na první místo. Ale více než na šťastnou výhru myslel na budoucnost.
"Jedno vítězství nic neznamená. Nic se pro nás nezměnilo," říká. "Nejsme tam, kde bychom chtěli a měli být. Potřebujeme bojovat o pole position, potřebujeme patřit mezi adepty na vítězství. Závod jako v Malajsii se již letos nemusí opakovat."
Pro Ferrari je největším pozitivem, že neztratilo ve dvou úvodních závodech moc bodů. Díky Alonsovi, díky tomu, že zkušený pilot zachoval až do cíle chladnou hlavu a nepodlehl tlaku mexického rychlíka za zadním křídlem, Ferrari uspělo.
Naopak negativem jsou pro tým výkony Felipeho Massy. Ačkoliv se to zdálo nemožné, Brazilec je pomalejší než před rokem a kupí jednu chybu na druhou. Tlak italských novinářů na vedení týmu stoupá a zdá se, že Massu by již nezachránil ani skrytý raketový motor. Jednoduše vůbec nic. Na patnáctém místě ztratil na Alonsa více než minutu a půl.