"Mám ho v gipsu. Nejedu," hlásil z Plzně Marek Pospíšek. Právě tam při pětietapových závodech MTBO, orientační bitvě na horských kolech, skončil hned první den na zemi.
A tak nešťastně, až to prst na levé ruce nevydržel. "Teď nemůžu řadit, nemá cenu riskovat," přesvědčoval. Raději si dá týden klid, uzdraví se, pak odjede na soustředění do Livigna. "To má před srpnovým mistrovstvím světa větší význam," tvrdil.
Merida Bike Adventure 2011Závod dvojic (9. a 10. července v Novohradských horách), kde si účastníci volí trasu sami podle turistické mapy tak, aby v limitu posbírali maximum bodů z kontrolních stanovišť. První etapa trvá 6 hodin, druhá 4 hodiny. Na startu se potkají závodníci z Česka, Rakouska, Švýcarska, Německa, Slovenska a Maďarska. K tomu stovky rekreačních cyklistů, pro veřejnost je připravena jednodušší varianta BA Open. Po odstoupení favoritů by roli českých jedniček mohli převzít Luboš Tomeček a Matěj Peths, největšími soupeři jim budou asi Rakušané Andy Rief (19. v SP) spolu se Švýcarem Beatem Schaffnerem (9. v SP). |
"No jo, jenže já teď nemám s kým jet," posteskl si Jiří Hradil, pohárově lépe postavený český reprezentant. Před víkendovým Merida Bike Adventure v Novohradských horách a na Třeboňsku dál hledá náhradu.
A při tom si opakuje: "Nemám se radši na všechno vykašlat?"
Loni s jiným parťákem vyhrál, letos to mělo být v tandemu s Pospíškem ještě jasnější. Navzdory tomu, že terény u česko-rakouské hranice, kam závod ve své letité existenci zavítá poprvé, nezná. "Vlastně jsem tam ještě nikdy nebyl," přiznal.
Jenže místo toho se teď obhájce všech známých vyptává: "Nechceš si to střihnout se mnou?" Zatím marně. "Ti, co jet chtěli, už jsou dávno přihlášení," popsal situaci.
A ti další se zase bojí, že by nadupanému "orienťákovi" nestačili.
"Možná nakonec nepojedu vůbec," uvažoval. Přišel by tak o šestou účast v navigačním dobrodružství v lesích. "Ale ta atmosféra... Byla by to škoda. Možná vyrazím sám, jen tak mimo závod."
S Pospíškem mohli vytvořit nebezpečně kvalitní dvojici. "Jsme vyrovnaní, mapou i cyklisticky," pochlubil se Hradil.
Když to nepůjde jinak, možná sáhne po kovaném cyklistovi. "Měl bych sice výhodu na delších úsecích," uvažoval. "Ale mapování by pak zůstalo jenom na mě. A to se může vloudit chyba."
Právě orientace v terénu závod rozhoduje, záleží jen na volbě startujících, jakou trasu zvolí. Úkolem je objet co nejvíc stanovišť. A posbírat tak maximum bodů.
"Když vyrazíte špatně hned od startu, není už pak prostor na opravu," varoval Hradil. "Záleží na terénu, jestli zvolíte lepší cesty, nebo to risknete lesem. Během první šestihodinové etapy urazíte třeba 130 kilometrů, druhý den 80 až 90."