"Nechceme, aby závod ustrnul," tvrdí technický ředitel závodu Jean-François Pescheux. "Na severu Francie je asi 70 kilometrů cest po kostkách a my chceme, aby je obce zachovaly."
Největší favorité už ve čtvrtek zkoumali trať, poznávali a obhlíželi, jak se povrch změnil oproti loňsku. Všichni se připravují na neděli v pekle.
Společnost ASO, organizátor Roubaix i Tour de France, naplánoval změny ve druhé polovině 256,5 dlouhé odysey po zemědělských cestičkách. Na trať se vracejí dva sektory Aulnoy-lez-Valenciennes a Famars, přičemž ten první má pět bodů z pěti na stupnici obtížnosti.
"Takže závodit se bude ještě před Arenbergem," slibuje si šéf závodu Christian Prudhomme.
Právě Arenbergský lesík, úsek o délce 2400 metrů na 172. kilometru, je považován za nejnáročnější sekci, která peloton rozděluje. Letos je 86 kilometrů od cíle, o dvanáct méně než před rokem.
Zrádné kostky jsou tentokrát skryty pod hustým zeleným kobercem, tráva roste skoro po celé délce 2400 metrů dlouhé pasáže. "Takže pokud zaprší, bude to skluzavka," bojí se závodníci.
Fabian Cancellara a Tom Boonen tudy loni prolétli spolu, pak Švýcar zabral a na cílový velodrom v Roubaix dorazil sám. Teď, ještě naštvaný z prohraných Flander, soupeře vyzývá: "Když se objevím na špici, tak se připoutejte!"
Délka pasáží, které letos povedou přes kostky, je 51,5 kilometru. A týmy proto budou muset změnit strategii.
"Za Arenbergem většinou favorité čekají na týmové kolegy, kteří jim v případě defektu můžou pomoct," líčil dvojnásobný vítěz závodu Gilbert Duclos-Lassalle pro deník L´Equipe. "Teď by mohli být izolováni dřív, než očekávají. Manažeři budou muset vyslat svoje závodníky do úniku, aby jejich lídři měli v posledních sto kilometrech podporu."
27 kostkových sektorů Paříž-Roubaix27. Troisvilles (km 98 – 2200 m) |