- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Cyklisté bezesporu omezují ostatníúčastníky silničního provozu i když jezdí dle předpisů(nikdy např. nepojedou na rovině mimo vesnici 90 km/hod., abynezdržovali apod), ale neslyšel jsem o případu, že by nějakéhořidiče ohrozili, zranili či usmrtili. Jsou na silnici tímnejslabším článkem a v lidské společnosti (té její slušnějšía civilizovanější části) je zvykem slabší chránit – dospělíděti, muži ženy ... Kdyby se takto chovali k cyklistům řidiči,tak nehod cyklistů je jen zlomek ze stávajícího počtu. Ale kterýz řidičů, dojíždějících cyklistu přibrzdí, aby nechalpřejet protijedoucí auto a teprve pak začne předjíždět, abymohl zachovat dostatečný boční odstup, kdo není líný pootočitvolantem o pár stupňů doleva navíc, aby cyklistu při předjíždělí„nelíznul“ bočním zrcátkem, kdo si uvědomí při zahájenípředjíždění, že cyklista jede z kopce třeba padesátkou a žena předjetí nebude stačit 10m, ale bude potřebovat třeba 100m?Jinými slovy, nezužoval bych tuto problematiku na silničníprovoz, ale je to dle mne o úrovni mezilidských vztahů a nastavenípriorit ve společnosti. Co to je za uvažování, že jsme schopnikvůli 20s zdržení riskovat život jiného účastníka silničníhoprovozu?
Tak třeba zrovna v Itálii mají řidiči aut k cyklistům velký respekt
Je to vždy tragédie když se něco takového stane je mně to upřimně líto.
Silniční cyklistika je krásná - kdo např. někdy jel kopce z Tour nebo Gira, tak mě určitě dá za pravdu.
Ale toto je ta její druhá, krutá tvář - a bude (bohužel) jenom hůř...
23.9.1994 mě srazilo auto co mě nedalo přednost z vedlejší - od té doby se řídím pravidlem "cyklista nemá nikdy přednost" a (zatím) žiju. Nicméně tak nějak podvědomě tuším, že to stačit nebude...
Tohle je přesně ten druh zprávy, který jsme nikdy neměli číst. Nechť je ti země lehká Scarpi!!
Smrt si nevybírá... R.I.P. mistře Scarponi.
Smutná zpráva. Upřímnou soustrast. Těžko něco více k tomu mohu napsat... Škoda mladého života. Odpočívej v pokoji.
Nevím co k tomu napsat, ale je mi z toho smutno.
S takovou dodávkou jsem se na kole srazil taky. Bylo mi 13, otřes mozku (tenkrát nebyly helmy), moje chyba, 14 dní v nemocnici před koncem školního roku a dostal jsem od učitelek lepší známky na vízo
Tragédie a tak moc zbytečná smrt mladého člověka a borce...
Dříve jsem preferoval silniční kolo, ale pár roků již upřednostňuji horské a jízdu v lesích, po loukách, polňačkách. Člověk si v té přírodě vypláchne pěkně hlavu a většinou se s nikým nesrazí. Od silničky jsem ustoupil především pro čím dál HUSTĚJŠÍ automobilový provoz, ROZBITÉ silnice a bezohlednou jízdu mnohých řidičů (samozřejmě vím i o nezodpovědnosti cyklistů).
Nedávno se stala tragédie, kdy mladí závoďáci byli trénovat (v Chorvatsku). Kluci sjížděli z dlouhého rovného kopce asi 80km/hod. V tu chvilku je začal přidjíždět osobní vůz. Konec sjezdu byl do zatáčky. Když byl auťák na úrovni cyklistů, tak v protisměru vyjel druhý vůz. Řidič auta, který předjížděl cyklisty, cuknul vpravo ke krajnici a tímto manévrem vytlačil cyklistu ze silnice do skalnatého srázu... Těžká poranění hlavy, bezvědomí, umělý spánek, nakonec smrt... Řidiči obou aut ujeli, byť snad viník byl nakonev nalezen - muž v důchodovém věku z blízkého okolí. Chvilka nepozornosti nebo "vypnutého" mozku a tragédie je na světě - pro dvě rodiny.
Ze silničky na horáka jsem přešel z úplně stejných důvodů a když je vedle úzké silnice se silným provozem chodník, tak radši porušuji vyhlášku jízdou po chodníku, než se nechat sejmout autem a hrdinně jet podle vyhlášky.
Tak aký máte teraz pohlad na tú reklamu, aby ludia jazdili do práce na bicykli ? Že vraj budú dlho zdraví a vyhnú sa rakovine. Lenže náklaďáku sa asi nevyhnú.