Na Špičáku se pojede sjezd na horských kolech. Ilustrační snímek.

Na Špičáku se pojede sjezd na horských kolech. Ilustrační snímek. | foto: Jakub Goga, Ski&Bike Špičák

Biker Třešňák touží ve sjezdu na Špičáku atakovat elitní pětku

  • 0
Loni na Špičáku konečně prolomil smůlu z předchozích let a vybojoval šestou příčku. Tento víkend chce český biker Petr Třešňák na tenhle výsledek navázat a prodrat se na Šumavě mezi elitní desítku jezdců Evropského poháru ve sjezdu na horských kolech.

„Dlouho se mi tady nedařilo, tu trať jsem neměl moc rád. Ale loňský výsledek mě povzbudil. Dojet do desítky by bylo pěkné, elitní pětka by byla super. Ale tam se musí sejít spousta věcí. Když bude sucho, časy budou hodně vyrovnané. A na desítku může reálně myslet tak 25 jezdců,“ odhaduje 24letý Třešňák, biker z Poniklé v Podkrkonoší.

V pořadí čtvrtý díl iXS European Downhill Cupu startuje dnes ve 14.30 hodin kvalifikací, finálové jízdy jsou na programu zítra od půl jedné odpoledne. Bikeři na trati Struggle trénují od včerejška a na start se dnes postaví 380 jezdců z 27 zemí světa! „Za sedm let, co jako jediní v Česku tento podnik zařazený do nejvyšší kategorie UCI pořádáme, jde o absolutní rekord co do počtu přihlášených jezdců i zemí,“ říká ředitel závodu Jan Kasík ze Ski&Bike Špičák.

Ze svahu se spustí i na čtyřicet českých jezdců, v kategorii elite se jich představí přes dvacet.

„Znalost dráhy je důležitá, tenhle kopec znám dobře a doma se vždycky závodí lépe,“ míní Třešňák. „Špičák je ale specifický. Postupně tady ubývají umělé překážky bikeparkového typu, je to víc přírodní. Obecně patří trať mezi pomalejší u nás, ale zároveň je hodně úzká. A když jedete v rozmezí dvaceti centimetrů mezi kameny, musíte mít trasu dobře nastudovanou.“

Není to bláznivá jízda

Třešňák má ve sbírce český dospělý i juniorský titul, na juniorském mistrovství světa se před lety vyšvihl až na devátou příčku. O víkendu chce ale hlavně dát zapomenout na smůlu z předchozího závodu Evropského poháru v rakouském Schladmingu.

„Dostalo mě počasí, když během kvalifikace, kdy nás na svahu zůstalo posledních čtyřicet, začalo pršet, trať se hodně zpomalila a k tomu jsem měl ještě pád,“ vysvětluje Třešňák, proč mu zůstala uzavřená cesta do finále. Navíc v malém finále byl pak i přes skvělý čas dodatečně diskvalifikován, protože minul jednu z branek.

Rozhodně se tak nebude zlobit, když se přeháňky Špičáku vyhnou. „Déšť je tady nepříjemný, na kamenech to pak hodně klouže,“ pokyvuje český biker.

Zároveň ale odmítá, že tihle borci, kteří se na kole spouští z prudkého svahu, zbytečně riskují. „Vždycky úplně všechno pod kontrolou nemáte, ale není to nějaká bláznivá jízda střemhlav lesem z kopce dolů. Je třeba jet chytře, zvolit čistou stopu. Vyhnout se dírám a kamenům, které vás zbytečně brzdí.“

Kromě bodů do evropského seriálu se jezdci na Šumavě mohou přiblížit i nominaci na srpnové mistrovství světa v Itálii. Čechů tam může jet maximálně trojice.

„Ale popravdě, tohle není moje priorita. Na mistrovství světa se Čech do dvacítky reálně dostat nemůže, špička je někde jinde. A odjíždět odsud se šedesátou příčkou nikoho moc nezajímá. Spíš se soustředím na jednotlivé závody European cupu, tam se snažím zajet co nejlepší umístění,“ reaguje Třešňák.

Třeba to v sobotu na Špičáku, kde fanoušci mohou závody sledovat zdarma, dotáhne ve finále až na „bednu“.