Basketbalista Jiří Welsch táhne útok Nymburka v utkání proti CSKA Moskva.

Basketbalista Jiří Welsch táhne útok Nymburka v utkání proti CSKA Moskva. | foto: Stanislav Zbyněk, ČTK

Euroliga. Hlavní cíl nymburských basketbalistů s novým spolumajitelem

  • 2
Sportovní holding Praha získal podíl v basketbalovém celku z Nymburka a chystá marketingové propojit české mistry s hokejovými kluby Lev Praha a Sparta Praha. Nejúspěšnějšímu klubu v ČR to má pomoci posílit natolik, aby se dostal do Euroligy.

SHP vstoupil do nymburského klubu minulý měsíc tím, že od dosavadního majitele a prezidenta klubu Miroslava Jansty odkoupil 50 procent akcií.

"S Nymburkem jsme už delší dobu spolupracovali jako sponzoři a po debatách s panem Janstou jsme se rozhodli vstoupit do klubu. Myslíme si, že má smysl propojit obchodní a marketingové záležitosti tohoto celku s našimi dalšími kluby, a posunout tak klub dál ekonomicky i sportovně," řekl na tiskové konferenci výkonný ředitel SHP Robert Speychal.

Cílem tohoto spojení je postup do nejprestižnější evropské basketbalové soutěže Euroligy. "V této sezoně se to ještě asi přes kvalifikaci nepovede, ale v dalších o to chceme usilovat. Základem je navýšit rozpočet na zhruba čtyři miliony eur. Pak bychom třeba mohli dostat i divokou kartu," připomněl Speychal, že Euroliga umožňuje každoročně vybranému klubu start v soutěži.

Lev Nymburk? Možná

SHP nyní rovněž zvažuje, že by začal více využívat označení Lev i pro Nymburk, podobně jako je tomu u hokejistů Lva Praha. Basketbalisté totiž už tuto kočkovitou šelmu ve svém znaku mají. "Okamžitě nás to trklo. Uvažujeme o tom, že bychom logo a značku dotvořili na Lev Basketball Nymburk. Je to ale zatím jen úvaha," řekl Speychal.

Také je v plánu sjednotit fanoušky hokejových klubů Sparty a Lva s fanoušky basketbalistů Nymburka. "Bude záležet na tom, jak bude možné obě odvětví propojit na základě kalendářů zápasů. Ty budou známy až v budoucích týdnech," řekl tiskový mluvčí SHP Jiří Nikodým.

Rozšíření do dalších sportovní odvětví zatím SHP neplánuje. "Zatím nám to stačí. Naše strategie není expanzivní ale spíše probouzející. Chceme sportovní marketing v Česku nakopnout. Sponzorů je čím dál méně, a proto je naše snaha nalákat sponzory i ze zahraničí, a tím pomoci rozvíjet český sport a české talenty," dodal Speychal.

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž