Robert Peňažka je uznávaný reklamní stratég a autor knih. | foto: Matúš Tóth

Lesk a bída českého reklamního světa: když ji miluješ, není co řešit

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Začínal jako zaměstnanec, pak svou agenturou dobyl český trh a slogany jeho reklam jsou nám všem známé. „Reklama není jen prodej, ale komunikace,“ říká Robert Peňažka, kterému kdysi vážná nemoc změnila život. Dnes se snaží reklamní svět zušlechťovat propojením s uměním, vzděláváním a společenskou odpovědností.

Narodil se bulharské matce a slovenskému otci, vyrůstal v Sofii a v New Yorku. Jinošská léta už ovšem trávil v Praze, kde se nakonec také usadil a dobyl tu reklamní trh. Nejdřív jako zaměstnanec korporátu Leo Burnett, pak jako zakladatel jedné z nejúspěšnějších reklamních agentur Kaspen, která stojí mimo jiné za legendární reklamou na Kofolu. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
, Téma