Diskuze

Železniční most na Výtoni nemá smysl opravovat, tvrdí odborníci

Kloknerův ústav ČVUT doporučil Správě železniční dopravní cesty neopravovat pražský železniční most z Podskalí na Smíchov a nahradit jej novým. Most posuzoval také švýcarský odborník Eugen Brühwiler, který uvedl, že most má smysl opravovat jen kdyby se nerozebírala konstrukce a pokud to vyjde levněji než novostavba.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pokud by most zrekonstruovali, tak z toho původního prakticky nic nezbyde a přijde tak o historickou hodnotu. Tudíž je lepší ho zbourat a postavit nový.

0 0
možnosti
AF

A29l24e23š 76F76r19ý69b41a

13. 11. 2019 22:34

Nojo, na železniční most Inteligence v Bráníku dají druhou kolej, do tunelu v Chuchli taky. Vlaky budou objíždět přes Vršovice a Krč.

Most ze Smíchova prostě zruší, a stavět znovu se bude několik roků. Kdepak přesun za několik hodin jako kdysi.

0 2
možnosti
JH

Nojo, ale ten tunel byl s jednou kolejí i projektovaný?

0 1
možnosti
JF

Mě už to přijde jako strategie. O něco se nestarat, nechat to dojít do úplného dezolátu a pak honem rychle za veřejné peníze něco vysoutěžit a zobnout si u toho. SŽDC je státní organizace a měla by se řádně starat o svůj majetek. Za tento stav by někdo měl být potrestán.

5 3
možnosti
BV

Pane Feifare,

vám zřejmě nic neříká vliv 100letého namáhání konstrukce, únava materiálu, únavové trhliny, koroze, které nezbrání ani sebelepší údržba. Na tom mostě jsou tisíce nýtů. které jsou při každém přejezdu vlaku několikrát namáhány na střih a na tlak. Vy jste zřejmě nikdy neviděl jak vypadá takto zdeformovaný nýt, Já ano.

A takový "experti" na všechno kecaj do technických exaktně daných záležitostí

4 0
možnosti
AF

A96l59e22š 70F15r36ý91b98a

13. 11. 2019 19:34

Ano jistě ovšem, musejí tam být 3 koleje.

Ve skutečnosti teď pújde o to, aby v provozu byla pokud možno aspoň 1 kolej.

To nebude stejné, jako když se staví zase další kanceláře nebo "obchodní centrum".

0 0
možnosti
AF

A14l97e58š 86F64r34ý87b43a

13. 11. 2019 19:17

Tady někteří dumáte, jaký most postavit.

Ale ve skutečnosti by se to mělo dělat bez velkého přerušení provozu, a to je něco dost jiného!!

0 0
možnosti
MV

M27i70l66a21n 73V66o72l70e33k

13. 11. 2019 19:43

Ale jděte, kdo je tady pán? Negrelliho viadukt zavřeli na tři roky a taky ovce neprotestovali.

0 0
možnosti
AF

A88l94e18š 65F90r87ý28b27a

13. 11. 2019 19:10

Tento most dali na nové pilíře, po tom co odstranili starší most. Výměna trvala několik hodin. Asi za 40 hodin se jezdilo! Někdy v roce 1900.

A pamatuju se, že ho někdy natírali. Ale to bylo pochopitelně za těch zlých bolševiků, a pak už nebyl zájem.

****************************

Až teď se uvidí, jestli ti noví jsou schopnější než všichni, kteří byli před nimi. Nebo se už hlavně jen chlubí, a to je všechno.

4 1
možnosti
PN

Ať už ten most konečně skončí ve šrotu a na jeho místě vznikne svařovaná replika, ale hlavně na tři koleje.

2 0
možnosti
AF

A68l60e47š 96F19r58ý35b35a

13. 11. 2019 19:11

A hlavně, ať se na místo dá taky za den, když to šlo už před 120 roky.

4 1
možnosti
MV

M20i62l17a79n 64V57o52l79e50k

13. 11. 2019 18:51

Já bych na původní konstrukci tak nelpěl, ale na zachování siluety velmi. Bohužel dnes jsou všude patlalové a egocentristi, kteří význam slova replika nejsou schopni pochopit. Bude jednodušší ho opravit v historické podobě.

0 2
možnosti
LK

Jednodušší a levnější bude nový most ve stejné podobě.

2 0
možnosti
JJ

J25i21ř32í 68J31o13h69n

13. 11. 2019 18:22

Původní železniční most byl nahrazen tím dnešním, který byl postaven vedle původního na dřevěných pilotách a pak přesunut. Výluka železniční dopravy byla necelý jeden den. Ale to nebylo 21. století, ale 19....

7 0
možnosti
Foto

Ono by to bylo možné i dnes, nebýt té šílené byrokracie.

1 0
možnosti
DN

Že něco říkají (tedy podle od.orných pisálků z této redachce TVRDÍ) odborníci, je přece úplně jedno.. Rozhodující bude názor všehoznnalých magistrátně-koaličních radní podpořený několika aktývisty...

1 0
možnosti
BV

A hlavně názor super-experta na mosty Čižinského. Ten prosadil opravu Libeňského mostu ještě dříve než se současná kolice ujala vlády na radnici.

Obávám se, že tuto dobu v budoucnosti nazvou érou MĚSTKÝCH ŠKŮDCŮ, jako jistou asociaci "zemských šůdců" které se snažil vymýtit např Karel IV.

0 0
možnosti