- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud by most zrekonstruovali, tak z toho původního prakticky nic nezbyde a přijde tak o historickou hodnotu. Tudíž je lepší ho zbourat a postavit nový.
Nojo, na železniční most Inteligence v Bráníku dají druhou kolej, do tunelu v Chuchli taky. Vlaky budou objíždět přes Vršovice a Krč.
Most ze Smíchova prostě zruší, a stavět znovu se bude několik roků. Kdepak přesun za několik hodin jako kdysi.
Nojo, ale ten tunel byl s jednou kolejí i projektovaný?
Mě už to přijde jako strategie. O něco se nestarat, nechat to dojít do úplného dezolátu a pak honem rychle za veřejné peníze něco vysoutěžit a zobnout si u toho. SŽDC je státní organizace a měla by se řádně starat o svůj majetek. Za tento stav by někdo měl být potrestán.
Pane Feifare,
vám zřejmě nic neříká vliv 100letého namáhání konstrukce, únava materiálu, únavové trhliny, koroze, které nezbrání ani sebelepší údržba. Na tom mostě jsou tisíce nýtů. které jsou při každém přejezdu vlaku několikrát namáhány na střih a na tlak. Vy jste zřejmě nikdy neviděl jak vypadá takto zdeformovaný nýt, Já ano.
A takový "experti" na všechno kecaj do technických exaktně daných záležitostí
Ano jistě ovšem, musejí tam být 3 koleje.
Ve skutečnosti teď pújde o to, aby v provozu byla pokud možno aspoň 1 kolej.
To nebude stejné, jako když se staví zase další kanceláře nebo "obchodní centrum".
Tady někteří dumáte, jaký most postavit.
Ale ve skutečnosti by se to mělo dělat bez velkého přerušení provozu, a to je něco dost jiného!!
Ale jděte, kdo je tady pán? Negrelliho viadukt zavřeli na tři roky a taky ovce neprotestovali.
Tento most dali na nové pilíře, po tom co odstranili starší most. Výměna trvala několik hodin. Asi za 40 hodin se jezdilo! Někdy v roce 1900.
A pamatuju se, že ho někdy natírali. Ale to bylo pochopitelně za těch zlých bolševiků, a pak už nebyl zájem.
****************************
Až teď se uvidí, jestli ti noví jsou schopnější než všichni, kteří byli před nimi. Nebo se už hlavně jen chlubí, a to je všechno.
Ať už ten most konečně skončí ve šrotu a na jeho místě vznikne svařovaná replika, ale hlavně na tři koleje.
A hlavně, ať se na místo dá taky za den, když to šlo už před 120 roky.
Já bych na původní konstrukci tak nelpěl, ale na zachování siluety velmi. Bohužel dnes jsou všude patlalové a egocentristi, kteří význam slova replika nejsou schopni pochopit. Bude jednodušší ho opravit v historické podobě.
Jednodušší a levnější bude nový most ve stejné podobě.
Původní železniční most byl nahrazen tím dnešním, který byl postaven vedle původního na dřevěných pilotách a pak přesunut. Výluka železniční dopravy byla necelý jeden den. Ale to nebylo 21. století, ale 19....
Ono by to bylo možné i dnes, nebýt té šílené byrokracie.
Že něco říkají (tedy podle od.orných pisálků z této redachce TVRDÍ) odborníci, je přece úplně jedno.. Rozhodující bude názor všehoznnalých magistrátně-koaličních radní podpořený několika aktývisty...
A hlavně názor super-experta na mosty Čižinského. Ten prosadil opravu Libeňského mostu ještě dříve než se současná kolice ujala vlády na radnici.
Obávám se, že tuto dobu v budoucnosti nazvou érou MĚSTKÝCH ŠKŮDCŮ, jako jistou asociaci "zemských šůdců" které se snažil vymýtit např Karel IV.