- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když vidím návrat tramvají na Václavák... Místo toho se přece dělá zbytečná trať Šervůdem, za cenu omezení a ohrožení Pražanů a likvidace zeleně v centru Prahy. Očividně to stačit nebude. Stejně přijde tramvajová mafie s tratí na Václaváku. A jaké hezké zdůvodnění ty tramvaje v Šervůdu měly, že prý vyřeší problém s opilými bezdomovci. "Pár měsíců ostrého provozu a Olšanské hřbitovy na dohled. Nepotkáte na Hlaváči bezdomovce. Bezpečné a tiché tramvaje vše vyřeší." ;-))) Ale stejný dárek v pěší zóně je přece zcela bezproblémová záležitost. ;-)))
Tak jsem chtěl dát oplátkou pár dobrých rad na zlepšení dopravy. Minule jsem přišel s tím, že by si zaměstnanci DPP a jejich příbuzenstvo mohli konečně začít v Praze platit jízdné jako každý. Šéfové ROPIDu a DPP by tady nemuseli sedět na diskusích...
Tak co dnes, když tramvaje na Václaváku, jakpak to mají DPP s jídlem a dotacemi na stravování? Měl jsem čest s několika jídelnami v objektech DPP. Provoz kuchyní tedy komplet platí Pražané. Může sem kdokoliv na oběd za pěknou cenu. Takže restaurace v okolí mohou zavřít. Zaměstnanci mají obědy za hubičku. Nevím jaký je aktuální stav? Možná bych to koukal privatizovat a nasadit současné ceny. Fakt mi není jasné, proč mám někomu od zavřené Lazarské dotovat obědy? ;-)))
Sledoval jsem rekonstrukci zastávky Olšanská. Kocourkov arogantní pražské tramvajové mafie v akci.
Nejprve nastal a havarijní stav a tramvaje zde jezdily měsíce krokem. Pak došlo na rekonstrukci trati na Žižkov. V ulici Olšanská se ale šetřilo. Otevřený kolejový svršek, štěrk a nově nesmyslně řešená zastávka, kde padali chodci v kolejišti. Dodatečně se dělala místo pro přecházení. A bomba, nový stav a ulice a zastávky komplet bariérové.
Pak se tady postavil pro Rusy další bytový komplex Garden Tower. Tramvajová mafie usoudila, že zde existují lidé, asi ti Rusové. Tak se přistoupilo ke kompletní přestavbě zastávky. Ta nová od rekonstrukce tady byla jak dlouho? Tři roky? Takže se komplet změnila dopravní situace. Zrušilo se plno parkovacích míst. Hurá. Postavila se bezbariérová zastávka bez bezbariérových přechodů. Tahal se plyn ke Garden Tower, takže ulice vedle toho komplet rozkopaná. Jen se to zalili do asfaltu. Napochodovala další parta co ten nový asfalt rozkopávala a tvořila polovičaté bezbariérové přechody.
Dnes je tady nesmyslná dopravní situace a jedna nehoda za druhou. Nejvyšší čas, aby to někdo pořádně naprojektoval a dorazil bagr s horou asfaltu.
Po této zkušenosti je mi naprosto jasné, že když stála půl roku Jindřišská s Vodičkovou a dělala se komplet bezbariérová Lazarská, že to bylo jen první kolečko nekončícího kopání a předělávání Lazarské a věčně stojícího provozu. Mohl by někdo z té party levorukých tramvajových fanatiků Pražanům vysvětlit, proč není Lazarská komplet vyřešená na dalších 20-30 let? Když kvůli tomu stála doprava v Praze půl roku? ;-)
Neměla se konat kolikátá už oprava, ale skutečná rekonstrukce, která bude fungovat následně po mnoho let. Už letos jednou zde byla výluka, nyní znovu a kdy bude další? Kromě toho na rekonstrukci se vztahují nové normy, které by přinesli vyšší kvalitu díla, menší hluk apod. Místo toho se dělá oprava, tedy dílo jen na chvilkový efekt, v zásadě zbytečné vícepráce, vyhozené peníze. U tak strategické páteřní části tramvajové dopravy v Praze je to ostudné. Ale i na tom je vidět, že je dobře, že stávající vedení Prahy se mění a socani, pan Dolínek, se podepsal významně na této bezkoncepčnosti, končí.
Běžte se podívat, co se tam dělá, než začnete diskutovat.
A co linka č. 29? Ta odklon nemá?
Teda koho napadlo, že místo několika tramvajových linek bude stačit jeden autobusek v intervalu 6 minut, to musel být génius... Přál bych mu vidět, jak to teď vypadá na zastávce Václavské náměstí. A to není špička.
nemůžu si pomoct, ale ty opravy musí plánovat někdo malomocný.....nejvytíženější tramvajová křižovatka v praze a dělají to v říjnu, kdy je plná praha, eskalátory v metru se předělávají 9 měsíců, kdy za to dobu by jinde postavili novou stanici.
Projděte si archiv. Určitě si všichni stěžovali, že je málo uzavírek.
Tramvajová doprava v Praze je opět kolabuje na opravě jedné trati. Ukazuje se opět, jak nesmyslné bylo zrušení tramvajové dopravy na Václavském náměstí a v úseku Národní třída - nám. Republiky ulicí 28. října a Na Příkopě. Prioritou by mělo být obnovení tohoto spojení, i kdyby se mělo využívat pouze v mimořádných případech.
Václavák ok, ale tramvaj na Příkopě fakt ne....předně je tam metro a pak ta pěší zona tam má svoje kouzlo a tramvaje to zničí.
Už se vyjádřil Karel Drda, zejména pak ohledně "ozbrojených tramvajových mafií"?
Takže abychom si to ujasnili: osmička pojede jako dvacítka, šestnáctka jako dvanáctka, devítka pojede ve čtvrtek jako trojka, ale v úterý jako devatenáctka, o lichém víkendu pojede pětka jako šestka a o sudém pětka nepojede vůbec. A ostatní tramvaje podle toho, kde bude volno a kam budou hozené výhybky