Designovou tramvaj navrhla Anna Marešová, která slaví úspěchy i s návrhem designového vibrátoru. Inspirovala se u legendárního designu tramvaje Tatra T3 z 60. let od Františka Kardause.
„Tramvaje jsou moje srdeční záležitost, T3 je legenda a Praha si zaslouží svoje ‚kupátko‘,“ vyjádřila se k projektu Marešová.
Název coupé tramvaj získala z toho důvodu, že bude mít jen jedny vstupní dveře. Další novinkou jsou okna na boční straně střechy. Okna po stranách půjdou otevřít a bude zde velký otevřený prostor.
„Podlaha tramvaje je ze speciální krytiny, která se používá na jachtách. Krytina je protiskluzová a je natřená tak, aby se moc nezašpinila,“ řekl vedoucí jednotky Správy vozidel tramvají Milan Slunečko s tím, že ve voze je i nové ozvučení či LED osvětlení.
Designéři se inspirovali původní T3, ale inspirace pochází i ze starších typů tramvají. Součástí interiéru je i bar, který vychází z tramvaje T1, kde podobný pult sloužil k prodeji jízdenek. Střešní okna pak připomínají legendární autobus RTO.
V tramvaji bude také znehodnocovač jízdenek, který dá každému cestujícímu při jízdě originální kupón. Tramvaj si zachová tvář z šedesátých let a vzdá poctu designérovi Františku Kardausovi, který je autorem původního vozu. Řidiči tramvaje budou mít také nové uniformy.
„Když začala jezdit mazačka, spousta lidí se s ní chtěla svézt. Ale to nebylo z provozních a bezpečnostních důvodů možné, a tak vzniklo kabrio. Nebylo ale možné, aby tramvaj neměla střechu nejen kvůli počasí, ale i kvůli pantografu a jiskrám,“ vysvětlil Jan Šurovský, vedoucí jednotky Historická vozidla a manažer projektu.
Podle něj mají vyhlídkové tramvaje v Praze tradici. V roce 1913 byl vyroben legendární otevřený vůz číslo 500, který je k vidění v Muzeu MHD.
Dopravní podnik pro veřejnost připravil od 25. do 29. října vyhlídkové jízdy. Tramvaj bude vyjíždět každou hodinu od 10 do 18 hodin z Výstaviště Holešovice.
Pokud si bude tramvaj chtít kdokoliv pronajmout, bude ho to stát 7 700 korun za hodinu.