- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za nehodu často může řidič.
Zpomalení nebo zastavení kolon často souvisí s chováním řidičů - rozestupy a rychlost - radši než abych jel pomalu jako chce adaptivní tempomat, tak jedu rychle a pak se divím, že ten předemnou brzdí,.... auto z vedlejší nejede jakmile je mu dána přednost (zpomalím i když jsem na hlavní - proč nejede? - tuším, v ČR asi má důvod bát se, že zkouším pojišťovací podvod) , nerozjíždění se okamžitě se zelenou, nepoužívání levého pruhu na kruhových objezdech,...
Co vim, tak plan na R4 Praha-Strazny jsem jiz slysel za komancu, kdyz se opravila komuniace u Ckyne a narovnala. od te doby se toho moc neudelalo. A o tom ,ze v Pa a v Ne jsou tam nekolikahodinove fronty z duvodu male kapacity se staci zajet jen podivat.
A hlavne krizovatka v Letech je slavna. Asi jedina krizovatka mimo obec v Evrope, kde jsou na hlavni silnici retardery. Pokud to jde, tak pres plnou v protismeru (dira na silnici je vzdy prekazka), coz je skoro nejde. Jinak tam je hoodne moc vyfrezovanych der. Uz je to lepsi ,za tech asi 20let se trosku obrousily, ale snad jeste komacove je tam vyfrezovaly a dost hluboko.
Ta R4 z Dubence aleson k Nove Hospeode by mela byt jako nejdulezitejsi chybejici usek v CR se stejnou vahou, ajko Pardubice-Svitavy. Obava, se, ze i Lipnik-Hulin tak dulezity neni. Tohleto je hlavni trasa bez moznosti objizdeni na 1\4 Cech v trojuhelniku (Praha- Orlik-Pisek-Prachatice-Susice-Horazdovice-Strakonice-Praha) a diky absenci D3 az Ceskych Budejovic-Lipna
Ano vyfrézovalo se to tam ještě za komunistů a víte proč takhle? Protože projektant měl k dispozici mapové podklady poněkud staršího data, říká se , že z první republiky a tam je hlavní silnice ta druhá, takže to naplánoval ze židle v projektovém ústavu, samozřejmě nikdo jinej nemyslel a když to tam už bylo a dokonce i tehdejší motoristický tisk měl jemné připomínky, tak se daly hlavy dohromady a národu se sdělilo, že je to tak schválně, aby se zpomalil provoz na hlavní a tím zlepšila možnost najíždět z vedlejší :-)
totéž by se dalo říct o úseku Hulín - Lipník, kvůli jehož neexistenci se minulý týden zabilo 6 lidí - no, přesněji kvůli tomu, že lidi jezdí jako prasata, ale kdyby jeli po slušnější dálnici, tak se to nestalo.
Totéž by se určitě dalo říct o hromadě dalších nedostavěných úseků.
Zdroje jsou omezené. Někdo musí rozhodnout, co je důležitější a co méně.
S tím chybějícím úsekem Hulín - Lipník souhlasím.