Diskuze
Občané Prahy 6 protestují proti vystavění rychlodráhy. Bojí se o pohodlí
Děkujeme za pochopení.
J32i87r52i 94L17a14l80a
Klasicky zavadejici clanek. Nejde jen o to, ze draha po povrchu zlikviduje několik domu, nektere dokonce pamatkove chranene, ale roztrhne cele uzemi P6 na dve casti, protože vyrazne ubude propojovacich pruchodu a prujezdu, protože všechny budou muset byt mimourovnove. Cena povrchove varianty se odhaduje na 17-21mld. a zahloubeni kriticke pozadovane casti 3mld. To opravdu není radovy rozdil! Navíc cela akce je vyvolana pouze tim, aby se nejak zdůvodnila existence Masarykova nadrazi...
K47a64r11e50l 43D76r63d27a
Po diskusích mám pocit, že se to Masarykova nádraží přímo netýká. (Pokud mi tedy něco neuniklo a nejde o grandiózní plán jak zachránit a obhájit stávající železnici v současné podobě.)
Samotná trať má být jednou přivedena i na Hlavní nádraží. Pokud by Masarykovo nádraží bylo snad nadbytečné, je plán jak ho přestěhovat pod Hlavní nádraží a pozemky uvolnit.
K47a17r65e59l 65D84r74d45a
Ještě taková úvaha jak vyhodit-nevyhodit 20 mld. Koukám na to Německo. Obrovská letiště Berlín, Mnichov, Frankfurt. Nejblíž Drážďany. Letištní monstra jsou zpravidla tak 20-30 km za městem a mají pod sebou či vedle sebe celá nádraží. Doprava na cca 30 km je vlakem do centra určitě elegantní. Navíc takové letiště obsluhuje širší region, tady ta nádraží vypravují vlaky široko daleko.
Drážďany jsou asi jako Praha. Letiště 10 km od centra. Spojení vlakem je elegantní. Trať vede mimo město a pak přistane v centru.
Praha je pěkně smolná. Trať na Kladno vede příliš městem. Letiště přitom může být klidně na MHD. Pro železnici je to max. 10 km, celkem málo. Žádné mezinárodní nádraží pod Ruzyní nevznikne. Chybí tady napojení na železniční tratě s mezinárodním významem.
Přitom Praha by si zasloužila dík své poloze mezinárodní provoz a byl by to dobrý byznys. Nedopadne to jako v Německu? Pěkné obrovské letiště ano, ale někde u Neratovic či Milovic? Tedy diskuse o této železnici je o ničem?
A pokud na to nemáme a musíme nafukovat Ruzyni, co se do Pražanů vejde, neměla by zde vzniknout pořádná trať napojená na Drážďany? Napojit se někde na Podbabě či u Suchdola a lupnout novou přímou trať přes pole k Ruzyni? Chtělo by to u Vltavy tunely, co využít Pražský okruh a přidat se? Pro Kladno by to byla skutečně rychlodráha do centra Prahy. Na letišti by mohlo vznikat mezinárodní nádraží. A Praha 6 by dostala místo železnice cyklostezku, volné pozemky a prodloužení metra na letiště. Bude moderní trať vedená středem Prahy 6 skutečně významná i pro místní? Opravdu je nutné ji zachovat právě tady a investovat do její rekonstrukce? Co vést železnici jinudy a tu stávající zrušit?
K82a55r12e32l 38D71r39d27a
V podstatě obdoba Vítkova a řešení Žižkova.
Navíc, jak tomu rozumím, stavitelé železnice přestřelili. Akce je zalobbovaná v EU, EU ji bude dotovat, ale co je podle EU cílem? Podle mě si EU představuje napojení pražského letiště třeba na Drážďany. Nějaká trať Kladno - izolovaná Masaryčka evropský význam nemá. Tak mám pocit, že argumenty pro EU a z EU jsou jiné než to, co prezentují stejní stavitelé veřejnosti v Česku.
Jestli to na něčem selže, tak na té účelové argumentaci ve stylu "každému naslibuji to, co chce slyšet".
(Pokud vím, Praha se pěkně opotila, aby nepřišla o dotace EU, když se rozhodla zaměnit Dlouhou míli za Veleslavín. Tak aby to tady nešlo stejnou cestou. EU má slyšet Ruzyně, ale fikaní Češi řeší hlavně Kladno a nakonec z toho může být škoda pro celou Prahu.)
M21i71c53h25a96l 87Ř92e77z66n46í32č62e59k
facebooková stránka "Za šetrnou dopravu na Praze 6" má 48 příznivců. Ano, opravdu tolik. Vzhledem k tomu, že Praha 6 má 100 tisíc obyvatel, je to opravdu masivní protest.
Skutečnost je ale taková, že většina obyvatel bude mít problém buštěhradskou dráhu najít na mapě, natož aby je jakkoliv omezovala.
K74a24r23e77l 54D16r34d93a
Přesně, on tu trať za 20 mld. nikdo nepotřebuje protože nikdo o ní ani neví. Jde jen o tu investici.
J49a56n 52N69o49v15ý
Z P6 nejsem, takže by mi to mohlo být jedno, ale fascinuje mě, jak si tu lidé z Kladna a okolí a i další kopou do obyvatel P6 a chtějí jim diktovat co mají mít za barákem, aby si oni sami mohli jezdit do Prahy pohodlněji. Je to asi totéž jako by obyvatelé P6 přijeli do Kladna, Slaného, Rakovníka nebo kamkoliv a začali tam parcelovat město a rozhodovat kde se postaví jaká stavba, kde se co rozčísne jakou dráhou a na námitky zdejších lidí, kterým by se to logicky nelíbilo, by jen řekli, držte ústa, nás je víc, my máme právo jezdit a chceme jezdit ještě rychleji.
R81a51d75e35k 83J39a70n32a47t29a
a) naprostá většina občanů P6 vám ani přesně neřekně, kudy na trať vede, když se podíváte na mapu a diskuze níže, tak jistíte, že obytných domů v okolí zase tak moc není.
b) zbytek je akce pár lobbistů a strach z neznámého (FUD). Prostě ti aktivisté v letácích neprozradí, že modernizované trať je tišší. Je to stejná metoda jako přes 150 lety - železný oř způsobí, že krávy přestanou dojit a ženy potratí.
c) záplava aut a autobusů způsobuje na P6 mnohem větší problémy než elektrický vlak.
K58a24r86e92l 28D62r22d85a
Jsem fanda metra. Novinkou je pro mě zjištění, že lidi metro moc nemilují a záměrně raději jezdí po povrchu. To generuje vysokou poptávku po tramvajích a autobusech a ucpává to komplet dopravu v Praze.
Známého mám na Kladně. Jezdí autobusem a metrem. O vlaku ví, ale nechce ho. To samé naše rodina na jihu. Autobus má přednost. Vlak je jen z nouze.
Takže ve finále, ať se namaluje a postaví cokoliv, bude to o preferenci cestujících. Pokud vedle rychlodráhy pojede Student Agency (resp. metro, tramvaj, autobus) častěji a rychleji, bude vlakem jezdit jen pár lidí, co nezaplatí ani náklady. Opravdu obyvatelé Prahy 6 a Kladna chtějí masově využívat novou dráhu, aby se do ní vyplatilo investovat?
J28a53k72u84b 94R56a37i75n69i90s52c75h
Městský prostor a zejména jeho rezidenční části mají být urbanisticky řešeny příznivě pro obyvatele a každá změna by měla znamenat zvýšení kvality životních podmínek. Povrchová varianta R1B devastuje život ve čtvrtích Staré Dejvice a Ořechovka tím, že je rozděluje dvojkolejnou rychlotratí na dvě hermeticky oddělené části. Najednou nikomu z vedení městské části nevadí výstavba plastového povrchového tubusu a masivní výstavba protihlukových stěn v místech, kde když si chce někdo natřít okna, musí žádat o vyjádření památkového úřadu?
Nejlogičtějším a nejekonomičtějším řešeném situace by bylo protažení metra A na Dlouhou míli k OC Šestka, kde pozitivním efektem bude oživení tohoto obchodního centra a především je zde dostatek místa pro vybudování parkovacích míst P+R. Stávající ukončení trasy metra A v Motole je ze stejných důvodů dopravně stejně nevyhovující, jako předchozí konečná v Dejvicích na Vítězném náměstí - nedostatek parkovacích míst pro cestující přijíždějící do Prahy.
M92i29r40o28s41l74a86v 44G66r85o55s78s72m35a82n49n
Ta trať tam dnes není? Je. Je navíc hlučná a neslouží potřebám. Metro k OC Šestka, je dobrý byznys pro OC, ale špatný pro město a rozhodně neřeší dopravu na letiště, do regionu, ani dále na Rakovník, Slaný, Chomutov.
A72n51d91r27e78j 74O40l69e24k18s33a
To nejsou občané, kteří by reprezentovali nějakou většinu. To jsou majitelé a rezidenti z Ořechovky. Vil, kterých se dotkne rekonstrukce trati na dvojkolejnou, elektrifikovanou je sotva tucet. Tito multimilionáři pochopitelně nechtějí jakoukoli veřejnou dopravu v blízkosti svého majetku. Za Béma měli rozhodující vliv, dnes už snad ne.
J15a83n 20N23o12v83ý
Pane Olekso, Vy většino, díky, ale Vaše komunistické názory, zejména to, že Vám dlouhodobě leží v žaludku lidé kteří mají majetek dobře známe. Ale na druhou stranu chápu, že někdo, kdo nemá nic jiného než holou řiť a internet asi jiné názory než máte Vy mít nemůže.
K41a32r72e53l 90D54r13d27a
Žižkov získal se zrušením staré trati překrásnou cyklostezku. Oáza klidu ve městě. Přál bych takové pěkné bydlení i kolem cyklo-trati na Praze 6. Ostatně, protáhnout cyklo-rychlo-trať až na Kladno... Určitě by našlo takové pěkné řešení pochopení i na Kladně.
Fandové povrchového metra "trasy E" Masaryčka - letiště - Kladno zapomínají říct, že akci zalobbovali v Bruselu. EU nyní přikazuje že se má rychlodráha fofrem postavit a že dá na ní peníze. V opačném případě to poškodí preference Prahy v evropské dopravní síti. (Proti tomu jsou lobbující taxikáři s boxerem v kapse hodní hoši.)
Současně s vybudováním této trati je třeba propojit Hlavní nádraží s letištěm. Na letiště mají zajíždět i mezinárodní rychlíky. Je zde pěkná trať Smíchov - Košíře - Zličín - Hostivice, která nahrazuje nemožnost projet z Hlavního nádraží na Masaryčku, a která také potřebuje preferovanou rekonstrukci.
Jen tak odhadem, kolik hodin se bude kodrcat mezinárodní lokálka z Hlavního nádraží přes Košíře a Hostivice na letiště? Nebylo by rychlejší to brát přes Řeporyje - Rudnou? A nazvat to pražským železničním okruhem?
Když se malovalo srandovní Bémovo metro křižující Prahu 6, považoval jsem to za dobrý vtip. Netušil jsem, že u železnice je to v Praze realita.
A aby Žižkov nepřišel zkrátka, bude konečně připojen k velké Praze. Byl na stole návrh na zrušení Masaryčky. Provoz by se dal přesunout na Hlavní nádraží. S tím, že by nová Masaryčka byla pod zemí, pod Hlavním nádražím. (Já tedy viděl i starší návrh jak dostat obě nádraží pod zem a celé centrum Prahy vrátit Pražanům.)
Pokud se začíná Karlínským viaduktem, naděje Pražanů padli. Centrum Prahy dál budou okupovat křováci z venkova na Masaryčce.
Ale bomba! Vznikne zde centrální terminál, který pro pěší a pomocí pohyblivých chodníků propojí Florenc, Masaryčku a Hlavní nádraží včetně stanic metra. Chodec pohodlně projde z Václaváku na Žižkov či do Karlína. Pražané konečně získají pěknou moderní pěší dopravu v centru. Pokrok nezastavíš.
A33n87d41r96e92j 21O68l72e86k12s27a
Nějak mi uniká v té rekapitulaci Váš názor.
J97a34n 95H27l88i69s14n33i51k80o59v56s72k52ý
takhle vytizena draha pres nekolik bytovych a vilovych ctvrti a je podobne smysluplnna jako dalnice pres stare mesto...
Pokud to daji pod zem, tak prosim - pokud ne, tak je to uplne sileny. Bydlim na Hradcansky a uz takhle jezdi vlaky v obytne zone opravdu casto - nehlede na hluk vlaku tu porad cinkaji zavory a pokud by to melo byt kazdych pet minut, tak se tu opravdu neda rozumne zit. Lobby kolem rychlodrahy uz tu je tusim od roku 94, od te doby je taky praha 6 proti (uricte lidi kterych se to tyka) podle studie z roku 2000 je rychlodraha na letiste jenom asi o 1/5 drazsi nez privest tam metro. Pokud navic prihledeme k zastavkam jako je Ladvi (metro pro sysliky) tak pada i argument o nevytizenosti - ostatne do novych zastavek vcetne motola taky mimo spicky nejezdi skoro nikdo.
Rychlodraha je drahy nekoncepcni nesmysl - at prodlouzi metro na letiste a udelaji od nej rychlodrahu na kladno a zachytna parkoviste pro navstevniky Prahy - udelaji vsem daleko vetsi sluzbu za mene penez (o to ale zrejme jde - prostavet co nejvic i kdyz to nedava smysl )...
J94a41n 13Z19e95m81a95n
Hlavně taky kdo by tím vlakem každých 5 minut jezdil? To má zase někdo z projektantů velké oči. A i kdyby to postavili, tak by jim na Ruzyni došly peníze a Kladno by se stejně nikdy nedočkalo
J88a10n 55A86l97á72n
Ať se tedy občané Prahy 6, kterým to vadí, odstěhují třeba na Šumavu, tam je klid. V městě jezdí auta, vlaky, MHD... a vytváří zase jiné druhy pohodlí.
Plastika na Andělu je lživá, míní Hřib. Jednání o odstranění se nekonalo
Plastika v metru na Andělu je lživá a dostane novou podobu. Oznámil to náměstek primátora Zdeněk...
Ven ze souprav! Pražské metro ve špičce ochromila závada i pád do kolejiště
Od 17:30 hodin stál provoz metra na lince B mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Florenc, DPP uvedl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník
V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...
Slovácko - Sparta 2:4, obhájce se strachoval o výhru, uklidnil ho Krejčí
Dvakrát přišli o dvoubrankové vedení, soupeři ale vyrovnání nepovolili a nakonec slaví. Sparťanští...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V Praze boural rolls-royce s BMW. To bylo v pátrání, posádka od nehody utekla
Ve Výstavní ulici u pražského Jižního Města se dopoledne srazily tři osobní automobily. Na místě...
OBRAZEM: Už jsi měl vyhrát čtyři derby. Fandové Slavie pochodovali na Letnou
Ze Staroměstského náměstí za doprovodu policie až na stadion na Letné. Touto cestou se v sobotu...
ONLINE: Baník - Ml. Boleslav 0:1, hosté vedou. Vlastní gól si připisuje Boula
Sledujeme online Kdo zvítězí, dočasně uzme po druhém ligovém nadstavbovém kole skupiny o titul čtvrté místo...
Bioložka Goodallová pokřtila měsíc staré mládě gorily. Dostalo jméno Gaia
Mládě gorily nížinné, které se samici Kijivu narodilo téměř před měsícem v pražské zoologické...
S novým financováním krajů Praze nebudou stačit peníze. Magistrát hrozí spádovostí
Je hlavní město Česka bohaté, nebo je jen pouhým sluhou okolních regionů, který má sotva peníze na...
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...