Šest a půl kilometru cesty - od Malovanky až doTroji. Rychlostí 70 kilometrů v hodině tuto vzdálenost urazíte za šest, maximálně za sedm minut.
"V tunelu se pojede plynule, takže by měla o takových dvacet procent klesnout spotřeba paliva," tvrdí mluvčí stavební firmy Metrostav František Polák.
Řidiči projíždějící tunelem pod metropolí budou mít nad sebou od pěti do dvaceti metrů zeminy. Kromě průjezdu pod Vltavou - nejhlubšího místa celé stavby, které se nachází až osmnáct metrů pod dnem řeky.
Jeden ze tří ražených tunelů pak měří 2,3 kilometry, čímž se stane nejdelším tunelem pro auta v Česku.
Komplex tří tunelů je těsně před dokončením. Jeho otevření na jaře příštího roku je ale nejisté. Kvůli sporům zhotovitele - tedy Metrostavu a zadavatele stavby - hlavním městem. Firma čeká na zaplacení 2,1 miliardy korun za provedené práce a hodlá stavbu 7. prosince přerušit. Město naopak tvrdí, že smlouvy na dílo jsou neplatné.
Obě strany chtějí o budoucnosti stavby jednat, se společným prohlášením mají přijít tento pátek. Pokud by došlo k zastavení prací, vyšly by roční náklady na konzervaci stavby zhruba na 1,6 miliardy korun.