Diskuze
Pražské tramvaje budou stavět na znamení. První se objeví už v prosinci
Děkujeme za pochopení.
R87a72d80o65s17l76a89v 72K85l10a77u55d66a
To zas bude mrtvejch Chodci i řidiči většinou reagují poněkud jinak, než by si úředník přál. Pokud vidí přijíždět k zastávce tramvaj, do teď platilo že ta 100% zastaví. Takže chodec nerušeně přechází a řidič klidně vjede na koleje.
Z54d61e68n46e39k 55V74r93b11a
Já nevím co tady vlastně všichni řešíte. Tady v Reichengergu funuje tram. zastávka na znamení již od komunistů. Primárně byla zavedena tuším pro to, že je v dost prudkém kopci a na podzim to tram na listí moc do kopce nejede. Diskuze nad tím, jestli mávat nebo nemávat je zcestná. Když tam někdo stojí, řidič zastaví. Možná zastaví občas zbytečně - a komu to trhá žíly? Předtím tam přeci stavěl pokaždé. Primárně ale zjistíte, že moc zastávek na znamení mít nemůžete. Jízdní řád by šel do kytek. Ani zavedení intervalů místo pevného řádu nic neřeší. Vzniknou problémy s řízením vzniklého chaosu, zejména pokud se na konečné obrací více linek. Takže ve finále mají smysl dvě poslední zastávky před konečnou - většinou jsou beztak čistě výstupní. Pak v místech kde zastavení je problém, ať už pro samotnou tramvaj nebo pro okolní provoz s tím, že na následující zastávce bude tram čekat o něco déle. A pak samozřejmě zastávky, které jsou využívané jen velmi zřídka - málokdy jsou více jak dvě za sebou. Přínos zastávek na znamení je jasný. Zvýšení bezpečnosti (tam kde zbytečné zastavení působí potíže, jako je např. zablokování ostatní dopravy), drobné snížení nákladů a možná to je určitá možnost, jak zredukovat nepravidelnosti. (zpoždění). Rozhodně zastávky na znamení nejsou univerzální řešení pro polovinu zastávek...
A80n96n36a 91K31i14r19š73o90v85á
No to by mě zajímalo, jakou dobu předem bude muset člověk "mávat", aby tramvaj zastavila. Ono je to dost těžké vozidlo, takže pár metrů na zastavení nestačí....
Systém zastávek na znamení, ale u autobusové linky, byl před pár lety zaveden i u spoje, kterým jezdím, ale nakonec byl v tichosti zrušen....
E58r50i25k 95S92l81a97v19a93t33a
Mávat nemusíte, stačí stát a být viděn
J17i60ř63í 58M91a47c64e57k
Je to úsměvné. Asi před 10 lety jsem psal na DPP, že by bylo vhodné, aby zastávka ČSAD Smíchov byla na znamení, když v mnoha zemích zastávky na znamení fungují a šetří čas i náklady. Odepsali mi tehdy plno vytáček a výmluv, proč to nejde. Najednou se probudili.
B91o65h25u23s78l78a83v 19K49r97á50l81í89k
Nejen v mnoha zemích, i v mnoha českých městech. V tom roce 2003 se snad uvažovalo i o zrušení zastávky ČSAD Smíchov a jistě se probírala i varianta "na znamení". Jenže v té době měly z bezpečnostních důvodů povinnost zastavovat v každé zastávce i služební jízdy (pokud neměly oranžový majáček), takže opravdu byl ten návrh bezpředmětný. Ostatně i teď budou muset tramvaje podle předpisu u čela zastávky zpomalit na 15 km/h.
M64i79c29h94a20l 52Z50e45t73e76k
ROPID je banda lotrů a ignorantů. Vzhledem k tomu, co proasdil od září 2012 za změny v MHD. Např. linky 123, 176, 143.....hnus.
M37i46l26a19n 71K57ř20i52v50k26a
Předem upozorňuju, že jsem řidič MHD a tedy zaujatý. Nechápu, proč existuje ROPID. Dokud fungovalo seskupení Magistrát Prahy a přímo pod ním Dopravní podnik Praha, sice nebylo vše ideální, ale daleko pružněji se reagovalo na podněty a nebylo tolik kopanců. Pak se však od nikud zjevil ROPID, vklínil se jako mezičlánek mezi magistrát a DP a začalo rodeo popsané v povídce pánů Šimka-Krampola (Vlaková souprava pro 3. tisíciletí). Ropid se prostě rozhodl, že všem ukáže, jaký je prezident vesmíru. ON něco vymyslí a aniž by se kohokoli zeptal, ON rozhodne a Vy cestující se buď podřídíte nebo si dělejte co chcete. Spojte se dohromady a zatlačte na magistrát. Jde přece o Vaše pohodlné cestování. My řidiči s ROPIDem máme taky potíže. A pak jsme naštvaní my na Vás a Vy na nás. Někdy právem, někdy neprávem. ROPID je podle mne trafika pro odložené známé a příbuzné naši vládnoucích.
R56e97n78é 71C52v53r14k50a29l
Původní myšlenka ROPIDU nebyla v zásadě špatná - dopravu v aglomeraci Praha zajišťuje více dopravců, nejen DP - takže koordinační orgán by měl svůj smysl. To, co se z toho vyvinulo, je bohužel hnus - s tím musím souhlasit...
J51a45n 93J71í35c29h73a
Na znamení by měly být všechny zastávky, jízdní řád by byl otevřený (bez pevně daného příjezdu)...aby pak stejně řidič nestál v zastávce a čekal na odjezd. Stačil by pevný interval mezi spoji v určitých hodinách a na zastávce informační panely o času příjezdu jednotlivých spojů (to samé online v mobilu).
K69a78r69e28l 93D31r84d67a
Od té doby, co se zavedlo otevírání dveří na tlačítko, jsou zastávky tak trochu na znamení. Spoj, kde jiný cestující právě neotevřel dveře, nedoběhnete a řidič vám opožděné otevření dveří neumožní a ujíždí (za hlasitého smíchu).
Jinak si myslím, že to čekání je o dodržování pevného intervalu. Protože stačí pár "červených" a spoje se na jedné trati sjedou. Takové 9 jsou schopné jet ve špičce dvě za sebou na dohled a pak 10 minut nejede nic.
K62a82r16e34l 35D11r29d73a
OSOBNÍ ZÁŽITEK - CO ROPID PŘIPRAVUJE
Zrušila se tramvajová zastávka na Chodovské (20 let zpět, dnes benzina za Kauflandem). Značení zastávek zůstalo, byly zde ostrůvky. Každý počítal s tím, že tam tramvaje zastavují, tak jako vždy.
Mamča s kočárkem potřebovala překonat bariéru "Chodovská" asi k zastávce autobusu do Vršovic. Musela se vecpat mezi auta, dostat se na vyvýšené koleje... atd. Ze zatáčky od Michle na Spořilov přifrčela T3. Ta mamča počítala, že zastavuje v zastávce a je dost času. Tak v poklidu přecházela koleje. T3 ale projela "nečekaně" zastávkou a mamču nabrala. Kočár dělal kotrmelce, mimino dělalo salta v kolejišti, mamča udělala kotrmelec. Bylo zcela nepochopitelné proč řidička tramvaje nezastavila (myslím, že to byla řidička). Tu přecházející mamču viděla na 200 metrů. Četla si snad noviny? Samozřejmě šok pro všechny. Snad to skončilo jen modřinami.
Tak takto budou v Praze fungovat "zastávky na znamení". Přeji pěkné sny. Spi sladce Ropide...
A63n16e72t28a 39M92a49l28á
No až na to, že tramvaj má přednost i na přechodu, takže to nebyla chyba řidičky a tramvaj jentak nezastavíte
K64a38r52e41l 89D90r52d53a
KOMICI V ROPIDU
Podle jakého klíče se vybírají odborníci na pražskou MHD? IQ konve, o dopravě v Praze nic netuší, ukončená ZŠ, synovec poslance za ODS, umí mumlat zřetelně "kaštan" 50x za sebou... či jak?
DPP za těžké miliardy ročně přece provozuje informační systém "jezdíme podle jízdního řádu". Pokud řidič tramvaje čas podjíždí, dostává elektrické šoky 220V rovnou do sedačky. Takže v Praze zastaví tramvaj plná lidí, co spěchají do práce, a stojí, a stojí, a stojí... Zcela nesmyslně čeká až se její čas srovná s jízdním řádem. Pak teprve řidič pokračuje. Přitom nezapomene kaštanům na zastávce bouchnout dveře před nosem a ujet jim. Podle pravidel DPP mají právo na přepravu jen ti, co stepovali na zastávce deset minut před příjezdem tramvaje. Dobíhání se musí trestat.
Za takového stavu věcí mně bajky Ropidu o tom, jak tramvaj někde jinde ušetří čas a peníze přijdou neskutečně komické.
K83a52r82e49l 73D80r96d62a
Uvítal bych, kdyby Ropid konečně začal řešit v době "počítačů a modelování procesů" plynulost a návaznost dopravy v Praze.
Aby přijíždějícím na přestupech neujížděly navazující spoje před nosem. Aby se nekumulovaly 4 spoje v jeden čas na zastávce, kde se přetlačují o místo a tím nutí cestující přebíhat ve strkanici kilometry po zastávce (a to přesně podle jízdního řádu). Přitom následných 10 minut na zastávku žádný spoj nedorazí. Aby neexistovaly v Praze zastávky, které linky jen projíždí (Háje mají 2, resp. 5 zastávek a Ropid úmyslně zabraňuje Petrovickým užívat spoje do Uhříněvsi). Aby řidiči umožňovali přestup z linky do linky. Aby řidiči MHD chodili každý měsíc na školení, jak neujíždět cestujícím, jak případně otevřít dveře i podruhé či jak zastavit na jedné zastávce podruhé. Objev století! Pražané spoje dobíhají, aby šetřili čas.
Teprve až takové civilizované způsoby pražská MHD pobere, by bylo vhodné začít uvažovat zastávky na znamení.
M76i92c14h88a69l 97S26z92a50j26e29r
To mi hlava nebere.Tady lidi musi furt jen remcat,nic se jim nelibi,zadny napad neni dost dobry.Nevim co je na zastavce na znameni spatneho,i kdyby byly vsechny na znameni tak co? To vas jako zabije zmacknout tlacitko ze chcete prave vystupovat???Navic kdyz to usetri penize,cas a zprijemni cestovani.
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Na Majálesu zasahovali těžkooděnci. Lidé se bouřili kvůli nevracení záloh za kelímky
Sobotní studentský festival Majáles v pražských Letňanech probíhal zprvu hladce. Samotný závěr...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění
V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...
Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše
Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou
Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...
Kbelské letecké muzeum láká v nové sezoně na vrtulník Mi-24
Návštěvnickou sezonu Leteckého muzea Vojenského historického ústavu (VHÚ) v Praze oživí nové...
Záludné křižovatky i kolony. Praha se v hodnocení dopravní bezpečnosti propadla
V indexu bezpečnosti dopravy si metropole mezi krajskými městy v meziročním porovnání pohoršila....
Lepší vyhledávač tras v Lítačce. Počítá s chůzí, zpožděním a zaplatí i parkování
Mobilní aplikace PID Lítačka, od ledna opatřená novými funkcemi, brzy ukončí verzi zkušebního...
Historický kolotoč na Letné se opět roztočil, v provozu bude do konce září
Národní technické muzeum zahájilo další sezonu provozu přes 130 let starého Letenského kolotoče. Na...
Prodej byty 3+1, 100 m2 - Praha - Žižkov
Řehořova, Praha 3 - Žižkov
13 490 000 Kč