Diskuze

Čekání na vlak k letišti trvá třicet let, projekt patří k pražským restům

Nový seriál MF DNES Pražské resty se věnuje problémům metropole, které čekají na své rozuzlení roky. Politici často uvažují v horizontu jednoho volebního období, dlouhodobé resty zůstávají. V prvním díle připomeneme, že úvahy o trati na Letiště Václava Havla jsou staré téměř třicet let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K13a13r58e29l 94D67r58d85a

23. 2. 2020 11:35

Trolejbusy? Všimli si Piráti a Sami sobě, že 119 jezdí z Veleslavína otevřenou krajinou a ekologický přínos trolejbusu je na okraji Prahy a v polích u letiště naprostá nula? Navíc, kolem plochy, kde startují letadla, patrně podle machrů na pražskou dopravu, užívající výhradně elektromotory. Takže opět zakázka pro zakázku a utrácení peněz Pražanů? Hrozné.

Problém 119 byla nedořešená dopravní situace u terminálu na Veleslavíně. Aneb, mstí se nám rozhodnutí, nebudovat terminál na Dlouhé míli. A teď, místo lepšího terminálu na Veleslavíně, se tady povolí kancelářské budovy?

Ostatně, s celou trasou A do Motola se situace dopravy do Kladna zhoršila. A v Kladně "nikdo" o vlak nestojí. "Pražáci" žijí na sídlišti, které vlak v podstatě neobsluhuje. Celý tento cirkus s Dejvickou lidi, co dojíždí do Prahy, jen důsledně poškozuje.

Vlak na Masaryčku a pobíhání s kufry Šervůdem? To je snad to nejostudnější řešení, co někoho napadlo. Nový viadukt pod Vítkovem je bez ochrany proti vandalům. Zmalovaný totálně sprejery. Jedete do Prahy vlakem a musíte absolvovat vandalskou žumpu a vystoupíte v Šervůdu. Děs z horrou. Černý Karlín. Negrelliho viadukt zatím za plotem. Sprejeři a vandalové už se na nové zdi těší. Dopadne to do roka dík vandalismu strašně.

Buštěhradská dráha je pro centrum Prahy pohroma i trasou přes Prahu 6. Náhradou by byla moderní trať přes Podbabu s napojením na Holešovice či Vltavskou a Masaryčku. Úplně stejný užitek jak Buštěhradskou dráhou na Masaryčkou a Buštěhradská nostalgická dráha pro šotouše by se mohla zrušit.

A aby toho nebylo dosti, tak se vždy v okamžiku strategického rozhodnutí přižene DPP s nesmysly s trolejbusy a tramvajemi. Že by zatím provizorně frkl tramvaje Na Dědinu a k terminálu. Když ne tramvaje, tak trolejbusy. Hlavně utrácet a utrácet.

Ostatně, trasa A napojená na Řepy a Dědinu na Ruzyň by smysl měla.

0 0
možnosti
JV

J59o38s43e70f 54V43a51l78a

23. 2. 2020 8:38

na nejake koncepcni rozhodnuti ohledne dopravy v Praze cekame asi 60 let. Posledni koncepcni rozhodnuti bylo zacit stavet podpovrchovou drahu se severojizni magistralou u Muzea. Rusove ten plan zmenili z podpovrchove drahy na metro. Od te doby ( tedy krome tunelu Blanka a jizni spojky) nedoslo k realizaci zadne koncepce. O dokonceni obchvatu prahy se stale jenom mluvi, VRT se planuje v dobe, kdy okolni staty provozuji tisice kilometru VRT, pro VRT neni v Praze ani nadrazi, zato se vymysli velmi podivna trasa metra "D" ( aby mel Metrostav praci ?).

Otazkou je, zda by nebylo mozne "prezbrojit vlaky metra, aby mohly jezdit i mimo tunely, tak, jak je to v jinych velkych mestech. Treba v Berline pouzivaji stejne kolejiste S-Bahn, bezna primestska doprava i VRT

0 0
možnosti
KB

K47a98r39e52l 11B97l91á30h23a

20. 2. 2020 22:26

Železniční trať na povrchu bych nechal zrušit a na jejím místě bych nechal udělat cyklotrasu z centra na okraj Prahy :-)

2 0
možnosti
LA

To, co je na té vizualizaci, je katastrofa. Zavání to Kotasem a jeho megalomanskými a naprosto neudržovatelnými nápady.

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu. Na Kladně již jeho návrhy zavrhli a všechny jím navržené stavby předělali, protože to byl... Děs.

0 0
možnosti
MJ

kdyby třicet let, o tom se mluvilo už po roce 1970

0 0
možnosti
TL

pusťte si Kancelář Blaník, ten díl co to logicky vysvětluje. Zdraví vás Kolibřík s Mazánkem ;-D

0 0
možnosti
AK

Tak že budeme dál čekat znovu dalších 30let??To už by měli vykopané metro i ručně!!;-D

0 0
možnosti
JK

J70a26k91u43b 72K33o31r36e88c

20. 2. 2020 10:19

Nebylo by dobré vrátit do hry opět metro, které by se na Veleslavíně rozdělilo a jelo na letiště?

5 2
možnosti
IN

K titulku - úplně stejně dlouho čekáme na dálnici z Brna na Vídeň, resp. z Pohořelic do Mikulova

4 0
možnosti
BG

Je to sice jen vizualizace, ale ty konzoly trolejového vedení by mohly být estetičtější.

Jinak trolejbusy na letiště je krávovina par excellance. Rv Místo těchto pochybných experimentů by mohli elektrifikovat vytíženější trasy nebo postavit tramvaj tam, kde to má smysl. Např. Bohnice.

2 0
možnosti