- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V desítkách minut? :D Když jsem přišel na nádro tak e omlouvali za 160minut spoždění a já nastupoval do vlaku co měl jet před 40minutama a nakonec ještě nabral spoždění že měl více jak hodinu :D
Hned mi stouplo sebevědomí. Já myslel, že Vršovice je taková díra vedle Hlavního nádraží a teď se dovídám, jaký je to důležitý a nenahraditelný dopravní uzel.
Do vršovického kolejiště jsou zaústěné jediné dva výjezdy z ONJ. A tam přespávají skoro všechny mašinky.
Příměstské vlaky využívám na cestu do práce. Zpoždění, porouchané soupravy nebo alespoň porouchané vstupní dveře jsou denní realitou ČD (zpoždění do 10 min už ani nikdo neřeší). T
To že se vedení ČD chlubí tzv. modernizací vlaků je pak už jen smutnou třešničkou na zkaženém dortu. Stačí se podívat, jakou oslavu mělo letní vyřazení 50ti letého vlaku z provozu. Jenže místo nich jezdí soupravy Regionovy (staré motoráky ze 70-80 let po výměně sedadel a novým nátěrem). Lidi jsou tam nacpané jako ve 40 letech minulého století v dobytčáku, protože mají jen 2 jednotky místo původních 3 jednotek.
Stav tratí je pak kapitola sama o sobě. V době, kdy vyspělé státy staví tratě s rychlostním limitem 200 a více km/hod se SŽDC horkotěžko dokopalo na rychlostní limit 160 km/hod (jen na vybraných koridorech). Pak není divu, že díky nízkým rychlostem jsou kapacity tratí na maximu, nové tratě v nedohlednu. O nějakém kvalitním cestováním na úrovni 21 století, srovnatelné s vyspělým světem je pak už jen ve světě fantazie. Jenže změna v ČD a jeho satelitech není ani možná, pokud tam budou přežívat spolky lidí přežívající v podstatě na stejných místech (od středního managementu po nejvyšší místa) již 30 a více let jen proto, že spolu studovali nebo záčínali (přeci tě nevyhodím, i když jsi neschopný, že?).
> Pak není divu, že díky nízkým rychlostem jsou kapacity tratí na maximu
Naopak, zvýšením maximální rychlosti (které dosáhnou jen některé vlaky, klasický náklad rozhodě 200 nepojede) se ta kapacita sníží ještě víc.
Noo, tak ráno z Milovic poloviční souprava. To co jezdívá normálně bejvá narvaná, no poloviční vlak... už v Jiřině část lidí prostě do vlaku nenastoupila. Prostě se nevešli. A tim nevešli myslim fakt nevešli, ne nechtělo se jim se tlačit. Asi si řikali, že pojedou dalšim :D. Hehe, možná tam dřepěj ještě teď.
Třeba čekali do oběda a pak šli domů :-).
Neni to bohuzel poprve, co se to ve Vrsovicich stalo a diky cemuz nabiral jeden vlak za druhym z odstavneho nadrazi zpozdeni. Nas dnes 95 minut. V tomto dle meho opet stat tezce zaspal: Uz leta se mluvi o dalsich kolejich navic, kdyby se podobna situace opakovala. A opakovala. A zase se ukazalo, jak dalsi koleje z odstavneho nadrazi chybi. A mam obavy, ze driv nebo pozdeji to prijde zase. Copak je takovy problem pro stat a SZDC se na tuto situaci lepe pripravit?:-/
Pamatuju, že jednou při výpadku elektřiny na nádraží v Brně do všech vlaků zezadu šťouchali dieselovou lokomotivou, dokud se vlak nedostal do úseku, kde už elektrika fungovala. Sám jsem na to koukal z posledního vagónu- lokomotiva pak prostě zpomalila (nebyla přimontovaná k vlaku) a jela si po svých. V Brně si tedy rozhodně poradili s výpadkem líp.
V Brně je samozřejmě všechno lepší. :-)))
Vlaky stojí, auta jedou.(jen nikdo neví jak dlouho)
.....by mohl být nyní slogan českých drah..
asi tak: cerstva zprava https://www.novinky.cz/krimi/488288-srazka-auta-s-nakladakem-na-sterboholske-spojce-v-praze-doprava-stoji.html
Jo to bylo bájo ráno strávit 90 minut na hlaváku...
Hlavák je ještě zlatý... obchody, čekárny... ale zůstat stát někde na venkovním nástupišti v odlehlé zastávce... to musela být paráda.
Aspon ze je tu spravne ilustracni foto, protoze jinak by nebyla diskuze o nicem jinem...
No zas napsat "mezi stanicemi Vršovicemi a Hostivaří", to taky chce fištróna. Já fakt nevím, kdo ty titulky píše - jestli nějaký rodilý Maďar, tak to bych prominul.