- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lidí na pozice řidiče bude stále méně, navíc metro je pro řízení provozu triviální - žádné počasí, žádné křižovatky či jiná doprava, žádná variabilita "vozovky".
Akorát už mělo Déčko alespoň 10 let fungovat.
Co přesně víte o práci strojvedoucího metra, že tak suverénně hodnotíte? Já netvrdím, že to nejde, jen Vaše "triviální" mě překvapilo. Proč je tedy cca 50% podíl neúspěšných uchazečů o tuhle práci?
Možná proto, že v dnešní době nízké nezaměstnanosti je těžké najít kvalitní uchazeče o tuhle práci?
Každopádně pan Zeman měl výrazem "triviální" na mysli triviální z pohledu zpracování signálů z okolí a tudíž z toho vyplývající jednoduché aplikace. Zkuste to porovnat s jinými autonomními vozidly (např. auty), kolik tyto vozidla musí zpracovat signálů, kolik potřebují různých snímačů, atd.
No mám mnohaletou zkušenost s autobusem a teď několikaletou na metru. Srovnávat to nelze, ale triviálním bych to nenazval. Je to prostě jen úplně jiný typ zátěže.
Možná slovo triviální není nejlepší obrat, ale určitě se shodneme, že řízení metra je že všech prostředků MHD nejjednoduší. A z pohledu dnešní technické úrovně je už automatizace metra snadno řešitelná.
Řízení metra je skutečně jednodušší, ale výkon profese strojvedoucí metra nikoliv. A k té automatizaci, i jen pouhý bezobslužný obrat v koncové stanici je natolik snadno řešitelný, že se již několik let nedaří jej uvést do života.
Pak je tedy nasnadě si položit otázku, kde přesně je u nás problém, protože technické řešení již existuje a ve světě se již několik let úspěšně používá.