Diskuze

Metro D může dostat vlaky bez strojvůdce, ministerstvo schválilo vyhlášku

Na připravované pražské lince metra D budou moci jezdit automatizované vlaky bez strojvůdce. Zajišťuje to návrh vyhlášky, kterou schválilo ministerstvo dopravy. Zatím probíhá geologický průzkum nové linky, do konce roku chce Praha požádat o stavební povolení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

T66o40m82á42š 68Z96e49m55a32n

19. 11. 2019 19:11

Lidí na pozice řidiče bude stále méně, navíc metro je pro řízení provozu triviální - žádné počasí, žádné křižovatky či jiná doprava, žádná variabilita "vozovky".

Akorát už mělo Déčko alespoň 10 let fungovat.

3 0
možnosti

Co přesně víte o práci strojvedoucího metra, že tak suverénně hodnotíte? Já netvrdím, že to nejde, jen Vaše "triviální" mě překvapilo. Proč je tedy cca 50% podíl neúspěšných uchazečů o tuhle práci?

0 0
možnosti

Možná proto, že v dnešní době nízké nezaměstnanosti je těžké najít kvalitní uchazeče o tuhle práci?

Každopádně pan Zeman měl výrazem "triviální" na mysli triviální z pohledu zpracování signálů z okolí a tudíž z toho vyplývající jednoduché aplikace. Zkuste to porovnat s jinými autonomními vozidly (např. auty), kolik tyto vozidla musí zpracovat signálů, kolik potřebují různých snímačů, atd.

1 0
možnosti

No mám mnohaletou zkušenost s autobusem a teď několikaletou na metru. Srovnávat to nelze, ale triviálním bych to nenazval. Je to prostě jen úplně jiný typ zátěže.

0 0
možnosti

Možná slovo triviální není nejlepší obrat, ale určitě se shodneme, že řízení metra je že všech prostředků MHD nejjednoduší. A z pohledu dnešní technické úrovně je už automatizace metra snadno řešitelná.

0 0
možnosti

Řízení metra je skutečně jednodušší, ale výkon profese strojvedoucí metra nikoliv. A k té automatizaci, i jen pouhý bezobslužný obrat v koncové stanici je natolik snadno řešitelný, že se již několik let nedaří jej uvést do života.

0 0
možnosti

Pak je tedy nasnadě si položit otázku, kde přesně je u nás problém, protože technické řešení již existuje a ve světě se již několik let úspěšně používá.

1 0
možnosti