Diskuze

Aut je skoro jako Pražanů. Řidiči potřebují trasy mimo centrum, míní expert

Na Jižní spojce kolony, na dálnicích před vjezdem do města a v řadě ulic v centru totéž. Hlavní město přestává zvládat množství aut, jehož počet v ulicích Prahy neustále roste. Řešením by podle expertů mohlo být zlevnění hromadné dopravy, to se ale nechystá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

Zlevnění MHD nepomůže, spíš zkvalitnění. Více přímých linek, tunelbusy, busy po okruhu. Třeba z Břevnova na Dejvickou vedou koleje, žádná tramvaj tam ale nejezdí, musí se buď přes Hradčanskou, nebo přeplněným busem. Cesta autem 7 minut, MHD klidně 35. To stejné na letiště, autem 15-20 minut, MHD i 50 protože to je výletní autobus co objíždí všechny zastávky v okolí, nebo 3x přestupovat s tím, že nic nenavazuje a zase je to těch 40-50 minut. Na Anděl to samé, tunelem za 5 minut, tramvají a dvěma busy za 30. Na Eden sice jede přímá tramvaj, ale jede přes 45 minut, s cestou na/z zastávku je to skoro hodina, autem za 20 minut, v zácpách 35, pořád skoro polovina.. Navíc to často v MHD dost smrdí, bezdomovce nikdo nevyhazuje. To radši pojedu v zácpě, než se mačkat v tom smradu, na dešti 3x přestupovat a dýchat u toho výfuky aut, a nakonec mě to v té zácpě i vyjde rychleji, jediné minus že je to dražší a s parkovánám je někdy problém.

0 0
možnosti
TH

MHMP musí urychleně vymyslet jak dostavět Pražský okruh chybějící část u D1 až k letišti a omezit průjezdnost přes Magistrálu za mě jde o dálnici která do města rozhodně nepatří. Samozřejmě rozumím tomu, že musí existovat dopravní tepna spojující jih od severu a řešit to trasováním přes Prosek, Vysočany, Libeň, Jarov, Žižkov, Malešice, Vršovice, Spořilov, Zahradní Město, Hostivař pochopitelně nelze. Domnívám se, že pro nedostatek parkovacích míst se na okrajích začnou řešit parkovací domy a registrační značky s velkou pravděpodobností budou také ve formátu 1D0 0000 až 9D9 9999 a 1DA 0000 až 9DZ 9999. Již nyní mají být 1AA A000 až 9AZ Z999.

1 1
možnosti

dné omezení na magistrále nepřipadá v úvahu, ta slouží lokální vnitroměstské dopravě, a ne tranzitu (po otevření Blanky zde prakticky žádný není), tedy magistrála zde být musí, centrum milionové metropole se nedá jinak dopravně obsluhovat.

1 0
možnosti

Hlavně vyhodit to pako Hřiba, jak ten se dostal na svojí funkci?

2 2
možnosti

Rádoby bombastický titulek, ale realita pochopitelně zcela jiná, jak je v článku dále uvedeno - je to pouze virtuální číslo registrací, ta auta tu fyzicky nejsou, nejezdí.

Hřib pak tradičně zcela mimo - mírou iad Praha dodnes nedosahuje běžných západních hodnot, tedy autem jezdí mnohem méně lidí než by bylo odpovídající úrovni Prahy, takže problém je jednoznačně na straně nedostatečně infrastruktury - aut bude rozhodně ještě přibývat, až se dorovná běžný západní standard.

Budský je pak "expert" asi jako Huml, z půlky neví vůbec o čem mluví, samozřejmě dostavba okruhů a obecně základního dopravního skeletu Prahy je nezbytná, ale žádný tranzit z centra nikam nic neodvede, neb tam prakticky žádný není, i v centru (tím se myslí vnitřní kordon) je potřeba budovat novou infrastrukturu. A zmínka o MHD je pak zcela mimo - pražská MHD je jedna z nejlepších na světě, a kdo může tak s ní už dávno jezdí, proto je tak nadužívaná a má tak neobvykle vysoké zastoupení, proto není možné nikoho nijak dále motivovat, reálně je ten motivační boj max v tom, že tolik lidí mhd neopustí, což se jinak setrvale děje a její podíl klesá (k běžným hodnotám..).

5 0
možnosti
PB

P32e75t52r 36B95a76c65í88k

6. 9. 2023 8:27

Me fascinuje Hrib. Reseni mestske dopravy je homeoffice.

5 0
možnosti
JD

J61a19n 21D33l29o38u61h97ý

6. 9. 2023 8:22

Takže ví jak ale nedělají ani jedno z toho..

0 0
možnosti
PA

V článku se objevila informace o nutnosti dostavět okruh, který PRaha jako jediné větší město nemá. Když to připomenete politikům a aktivistům, označí vás za "ažbudeokruhistu" a prohlásí, že existují studie, že okruh nic nezlepší. Ale ty nikde nenajdete a oni se s vámi o ně nepodělí. Ale kdykoliv vytáhnou příklad toho, jak někde funguje omezování dopravy v centru nějakého města, to město okruh má. Nebo jich má rovnou několik.

0 0
možnosti
MG

Doprava na okruhu je ale jiná, než doprava na nábřežích v centru. Dokonce ani magistrála nebude okruhy nahrazena, protože většina řidičů ji používá pro cestu z nebo do širšího centra. Tedy jde spíše o to, že zklidnění dopravy v centru je možné provést i bez okruhu, než že by šlo o zpochybňování okruhů samotných.

Okruhy kolony neodstraní, zejména proto, že budou indukovat obrovské množství nové dopravy. Ale umožní dopravu přesunout jinam a umožní nám více a dále cestovat autem.

0 0
možnosti
PM

A zohlednil taky někdo fakt, že spousta firemnich vozidel je sice registrovaná v Praze, ale nikdy se do Prahy nepodivaji?

2 1
možnosti
ZJ

A četl jste článek? Stačí ke třetímu odstavci...

2 0
možnosti

J13a30n 96Š96m24í44d11a

6. 9. 2023 7:30

Tak ono děvčata a hoši v čele s paní hejtmankou, sedící v okázalé budově Středočeského kraje umístěné pro mnohé nepochopitelně ve středu Prahy, zdražili jízdné hned po nástupu paní Peckové do funkce hejtmanky pro Středočeský kraj. Tím vyslali "jasný signál", že jim o řešení problematiky snížení počtu dojíždějících lidí osobními vozidly až tak nejde...

4 0
možnosti
ED

Denně pravidelně přijede do Prahy 30 000 mimopražských aut.

To se všichni odstěhují mimo Prahu s tím, jaké je super spojení vlakem/autobusem...a pak jezdí autem.

0 0
možnosti

Satelitáři jsou jen část, hlavní jsou prostě středočeši, pro než je Praha pracovně zajímavá, je to celkem okrajové číslo, jedno menší okresní městečko nebo malá MČ Prahy.

0 0
možnosti