U stanice metra měl podle původních plánů stát několikapatrový parkovací dům fungující jako záchytné parkoviště P+R (Park and Ride) pro zhruba 600 aut a několik desítek autobusů.
Dům měl nahradit původně plánovaný terminál u zastávky Dlouhá míle, ke které se však metro nakonec stavět nebude. Prodloužený úsek metra A totiž skončí v Motole namísto dříve plánované trasy vedoucí až na letiště v Ruzyni.
Stavba měla přijít celkem na 1,3 miliardy korun. Pro letošní rok na ni měli radní vyčleněno 50 milionů. Tyto peníze nyní půjdou na přípravu výstavby trasy metra D z Pankráce do Písnice.
Místo terminálu tak bude u metra stát jen povrchové parkoviště, které bude otevřeno zároveň s novým úsekem metra.
Stavbu terminálu odpískali radní už loni v únoru. Následně se však ukázalo, že by tím mohlo město přijít o dotaci z Evropské unie. V červenci proto radní projekt znovu změnili a terminál do projektu vrátili.
"Od začátku roku 2012 byla hledána úspornější řešení, která však umožňovala parkovací místa maximálně pro 120 automobilů. Předpokládáme ale, že to by pro Evropskou komisi bylo nepřijatelné a mohla by žádost o dotaci zamítnout. Proto jsme se rozhodli přípravu terminálu Veleslavín v původně navrženém rozsahu obnovit," uvedl tehdy primátor Bohuslav Svoboda.