Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka (vpravo) při kontrole rekonstrukce...

Generální ředitel TSK Praha Petr Smolka (vpravo) při kontrole rekonstrukce Dobříšské ulice. | foto: TSK Praha

Práce v ulicích urychlujeme, píší správci čtenářům. Ne všechno dělá TSK

  • 17
Generální ředitel pražské Technické správy komunikací Petr Smolka a jeho spolupracovníci odpověděli čtenářům iDNES.cz na otázky k opravám ulic v metropoli. Zejména ty na páteřních komunikacích začátkem prázdnin prověřily nervy řidičů. „Díky prodlouženým směnám zkracujeme termíny opravy Dobříšské,“ napsal Smolka k jednomu z problémů posledních dnů.

Otázek pro TSK přišlo kolem sedmdesáti. Některé se opakovaly nebo se týkaly velmi podobné lokality či problému, jiné zase jen okrajových částí s menším počtem obyvatel. Redakční výběr dotazů ke zodpovězení se proto pokusil zasáhnout co největší plochu hlavního města s co nejvyšším počtem lidí, které by odpověď mohla zajímat. Z celkového počtu položených otázek je to zhruba polovina.

Odpovědi šéfa Technické správy komunikací najdete zde

Výběr otázek, které TSK dostala ke zodpovězení, je redakční.

Hodně otázek směřovalo na palčivé problémy ze začátku prázdnin, kdy v dopravním zpravodajství rezonoval zejména název ulice Dobříšská na levém břehu Vltavy mezi Zlíchovským tunelem a Mrázovkou.

„Tam se nám podařilo zkrátit opravu ve směru do centra takřka o polovinu a směr už je průjezdný. Opravu z centra jsme se rozhodli začít až po odpolední páteční špičce a budeme chtít všechny práce stihnout od soboty do pondělí, tedy během tří dnů,“ reagoval aktuálně ředitel Smolka. Hotovo by tedy mělo být 16. července.

Na čtenářský dotaz, proč se tam nepracuje v noci, vysvětlil: „Pokládá se tam mikrokoberec, což je obrusná vrstva v tloušťce 15 mm, která byla ve špatném technickém stavu. Práce v noci není u většiny činností při pokládce mikrokoberce vhodná, a to s ohledem na velkou chybovost.“ I tak se podle něj podaří celkově opravu Dobříšské zkrátit zhruba o dva týdny.

Další skupina dotazů se týkala koordinace staveb v ulicích, kde nejsou zdaleka jen vozovky. „Čtyři měsíce probíhala rekonstrukce ulice Kolbenova. Po zprovoznění tramvajové trati je stále rozkopaná, přechody nepřístupné. Proč není za čtyři měsíce možné dokončit ulici kompletně?“ postěžoval si Jan Tichavský.

„V případě rekonstrukce tramvajové trati není možné zároveň rekonstruovat poduliční sítě a následně i vozovku a chodníky. V rámci rekonstrukce tramvajové trati potřebuje dopravní podnik dostatečný manipulační prostor pro techniku. TSK se k rekonstrukci připojuje jako poslední z investorů s finální opravou povrchů chodníků, včetně přechodů pro chodce a vozovek,“ zněla odpověď.

Kromě otázek na konkrétní ulice a problematická místa přišla i řada stížností na údržbu pouliční zeleně, provoz semaforů a úsekových radarů nebo fakt, že kanalizační poklopy často vystupují nad povrch vozovky. Všechny otázky a odpovědi najdete zde.

Uzavírek jsou desítky, harmonogram TOP 10 se upravuje

Ještě před prázdninami zveřejnili správci komunikací deset uzavírek s největším dopadem na život Pražanů. Dotknou se třeba ulic Koněvova, Kamýcká nebo K Barrandovu či mimoúrovňové křižovatky Bulhar. Po problémech ze začátku července se některé termíny posunuly.

Kde se bude pracovat?

Pražané, kteří chtějí mít informace o omezeních v ulicích, se mohou zaregistrovat do služby TSK – INFO.

„Po registraci si každý může zvolit, o čem chce být informován. Může dostávat informace o tom, kdy bude v jeho zvoleném místě prováděno blokové čištění, nebo může pravidelně do emailu dostávat aktuality o připravovaných stavbách, údržbě a z nich vyplývajících omezeních,“ vysvětluje tisková mluvčí TSK Barbora Lišková.

Další vlna měla startovat v pondělí 16. července. Nakonec se TSK rozhodla u těch nejvýznamnějších staveb termíny rozložit. V pondělí tak začnou práce na opravě ulice Kamýcká v Suchdole.

Oprava povrchu a pokládka nízkohlukového asfaltu v ulici K Barrandovu těsně u Pražského okruhu začnou o týden později. Na začátku následujícího týdne pak začnou práce na 200metrovém úseku ulice Koněvova za křižovatkou Ohrada směrem z centra.

Už nedávno ředitel Smolka v jiném on-line rozhovoru na iDNES.cz vysvětloval, proč se uzavírky nezkrátí například díky tomu, že by se na nich pracovalo v noci.

„V rámci stavebního povolení máme vždy za povinnost dodržet hygienické limity, a to jak z pohledu hlučnosti, tak prašnosti. S ohledem na to, že pracujeme v drtivé většině případů v zastavěných hustě obydlených oblastech, jsou tyto limity velmi přísné,“ konstatoval.