- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dokud budou auta jezdit po silnicích, dopravní nehody se z různých důvodů stávat prostě budou. Zamýšlí se však vůbec někdo otázkou minimalizování následků? Jeden z velmi nebezpečných prvků, který má přímý vliv na rozsahu nehody a zranění či smrti účastníků, je přítomnost stromů v blízkosti vozovky. V tomto případě je přímá souvislost se smrtí řidiče a tragedií jeho rodiny. V Německu by se to velmi pravděpodobně nestalo. Je tam totiž stromů kolem silnic minimálně...právě z tohoto důvodu.
Bohuzel.
Zase zauradovala zbytecne vysoka rychlost. Dementni a zbytecne otevirani kohoutku na rovne silnici prinasi zakonite svoje plody..
At nekdo rekne, ze ten Superb jel slusne.
Je mne lito ridice autobusu, ktery se snazil stretu zabranit.
Co to má společného s vysokou rychlostí?
Naštěstí se zastavil o strom. Taky to mohlo skončit jako u Nadiždel, kde se autobus převrátil a zemřelo 19 cestujících.
To je vtip? Nebýt tam ten strom, tak autobus skončil v poli a všichni si tak maximálně ušpinili boty,
Nebýt tam stromová alej, tak by se nic vážného nejspíš nestalo. Prostě jednou nějaký blb rozhodl, že podél silnic budou stromy a dnes na to umírají lidi...
Ten blb byla vlastně Marie Terezie :) Jinak ty stromy mají na druhou stranu spoustu užitečných funkcí.
To člověk nepochopí. Naprosto rovný, dokonale přehledný úsek silnice.
Velke nestesti. Pojdme se zamyslet, proc uz to nekomu nedoslo? Opravdu maji ty stare proschle jablone takovy vyznam na krasu a zdravi zivotniho prostredi, musi byt vsechny cesty osazene? Mohl bych jmenovat priklady ze sveho okoli, kdy lide platili zivotem, protoze pri nehode trefili strom. Jiste, budete oponovat, kdyby jezdili pomalu, nestalo by se... Tady se ale jedna take o ty nevinne, viz. ridic autobusu.
Nebudou oponovat, fláknou vám mínus. Na Novinkách mi jeden vysvětloval, že kořeny zpevňují podloží silnice :)) Jiný zas, že v době Marie Terezie kvůli stínu pro vozky, koně i pocestné... To je dnes taky velmi důležité. Málokdo si uvědomí, že i když pojede pomalu a opatrně, situace ho může donutit ke strhnutí auta mimo silnici a bude jen šťastný, že tam nebude metrový příkop a za ním strom, ale jen třeba kukuřice.
Zaujalo mne jak ve hlavních zprávách na ČT, Nově i Primě zvítězil bulvár nad neštěstím. Daleko větší prostor a publicitu ve zprávách, před těmi třemi mrtvými, dostaly záběry na polonahou aktivistku.
Bohužel ta aktivistka má na budoucí dění v této zemi poněkud větší vliv, než ti mrtví.
Autobus i auto jsem potkal večer u Ruzyně, když je odtahovali.... Opravdu to byl strašný pohled!!!
Upřímnou soustrast všem, kterých se to dotklo
Sleduji levým okem Autosalón na jedné televizi. Ve své podstatě to co píší může být jakýkoliv jiný pořad o motorismu.
Je to plné popisu aut, jak rychle jezdí, kolik mají bezpečnostního vybavení, ale:
není neobvyklé, že testovací řidič projíždí zatáčky v protisměru
že stále hovoří jak je velké zrychlení, jak to drží v zatáčce a kolik je maximálka.
Za bolševika asi nebylo co ukazovat, ale co pamatuji, hodně v takových pořadech bylo o bezpečné jízdě, o silničních předpisech apod.
Dnes takové vstupy prakticky schází.
Takže - podvědomě vnímáme jak se rychle jezdí, ale osvěta o bezpečné jízdě minimální.
Navíc - pokud se někdo o ni pokusí, v diskusích ji jako řidiči ztrháme, že redakce zbytečně straší, či nemají pravdu, že ten či onen jezdí jinak a je v pohodě.
Už kdyby se do základní školy daly příklady o kolik minut do cíle dojede řidič který jede vysokou průměrnou rychlostí a o kolik který jede průměr, by se zakořenilo mnohým budoucím řidičům do povědomí. Stejně jako příklady, o kolik se zvýší přetížení těla když auto narazí do překážky v malé či vysoké rychlosti.
Děvčeti a lidem z autobusu už život nikdo nevrátí - hodně rodin je smutných, přejme, aby oběti nehody se nezvýšily a zranění neměli trvalé následky.
On je to i problém o " uvědomění si rychlosti " .
72 km/h nevypadá zas tak rychle, ale je to 20 m/s.
Reakční doba asi 0,3 s to je asi 6,6 metrů, než řidič zareaguje.
A součet brzdných drah v 10 km/h a 50 km/h se nerovná brzdné dráze v 60 km/h.
Brzdná dráha, je přímoúměrná kinetické energii. A to roste s druhou mocninou rychlosti. Dvakrát vetší rychlost - čtyřikrát delší brzdná dráha. 3 - 9, 4 - 16,....... .
Fyzika není populární předmět.