Diskuse k článku
Svůj nejstarší tunel Praha zanedbává, přitom je vedle upravené Stromovky
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
L39u41b64o87m79í34r 55M19a90r87e31n 8262323123342Jo, už tu nejsou vhodní otroci, kteří by to líným Pražákům opravili. |
![]() |
P28a71v24e43l 57M53a79t86o28u12š98e88k 8499438154485Jestli se někdy podaří zmodernizovat trať Praha - Kladno, tak bude tento tunel opuštěn, podobě jako tunel pod Vítkovem, město ho třeba dostane za korunu a bude se něm moci vyřádit. |
![]() |
M67a79r90t42i21n 61R53u39z35i28c61k24a 1232908396677Prave, pokud neni v nejakem havarijnim stavu, neni to zadna priorita, navic prave mesto nemuze delat nic, dokud tam jezdi vlaky a mestu nepatri... Trochu utocny titulek na nekdoho, kdo s tim temer nic delat nemuze... |
![]() |
M56i16c54h25a87l 49F85r24ý51d22a 1622889903832Ale mnoho lidí si díky takovému bulvárnímu titulku může anonymně kopnout. Pro takové lidi je přemýšlení bolestivou záležitostí. |
![]() |
M21i13c52h30a50l 34Ř88e89z72n73í41č88e24k 1941388667950nevím to 100%, ale v tomto místě vznikne nový dvojkolejný tunel. Mám obavu, že starý tunel bude zdemolován. |
![]() |
A88n43t52o81n93í27n 26K97a80t65z49e29r 8582713626550Nejprve se zeptám,co Praha nezanedbává,myslím,že všechno. |
![]() |
M24i25c18h93a71l 65F49r76ý83d42a 1232369733532Tak ten tunel není v majetku města, ale sždc, takže to bylo klasické hloupé, bezduché, davové kopnutí klasicky mimo cíl. Ale vaše ego je spokojeno a to je to, co se počítá v prvé řadě. Chjo... |
![]() |
P56a57v54e33l 28M46a18t88o92u86š54e48k 8849838684405Ano, výmluva na jiného majitele je vždy po ruce. A jak to řeší jinde? |
![]() |
M10a20r85t73i98n 86R44u93z40i49c66k67a 1492808906527Uplne stejne, musi to resit SZDC a ta to resit nebude, dokud nepostavi novou trat z Holesovic do Dejvic... A co na nem je tak nutne rekonstruovat? |
![]() |
M53i34c17h94a95l 40F35r54ý65d30a 1372639543852Pane Matoušku, opravy majetku jsou vždy v dikci jeho majitelů. To jaksi vyplývá z logiky věci. Vaše duchaplná poznámka o výmluvě na jiného majitele poukazuje na vaše (ne)rozsáhlé vědomosti o majetkoprávní oblasti. Abyste to pochopil, vy byste byl schopen za své peníze opravit díru v sousedovic střeše, protože by se tam, nedej Bože, mohla propadnout kočka vašeho nadřízeného. Víte, svět ve skutečnosti není tak černobílý, jak ho vy vidíte. |
![]() |
M80a80r45t82i31n 36R62u73z66i22c62k23a 1832608776687Tramvaj? Kdy? |
![]() |
V88o18j58t67ě31c83h 28B54u38d77i85n21s54k80ý 4222789569844V 19 století. Ale vedla přes ten tunel. Ne tím tunelem. |
![]() |
M56a28r92t62i40n 18R91u18z44i18c64k15a 1182138446337Krizik postavil trat v Ovenecke ul. od lanovky od Vltavy az k ke stromovce, a mate pravdu, na kratkou chvili ji prodlouzil az letoradku. Trasa tramvaje vedla od Letenského zámečku Oveneckou ulicí ke vchodu do Stromovky. Na začátku protínala pozemky, kde dnes stojí Národní tech. muzeum. Trať byla jednokolejná, pouze na jejím začátku a po trase byly krátké úseky se dvěma kolejemi. Za zámečkem také vyrostla budova stanice, která současně sloužila jako depo. Při stavbě trati myslel Křižík do budoucna a nechal ji postavit tak, aby ji bylo možno rozšířit směrem k Brusce a k letohrádku Belvedere. Pro provoz obstaral Křižík dva otevřené vozy jednoduché konstrukce – jeden od německé firmy Schuckert, druhý vyrobila pražská strojírna Ringhoffer. Oba vozy měly jeden motor o výkonu 7 koňských sil a byly napájeny stejnosměrným proudem o napětí 150 voltů. Maximální rychlost na trati byla stanovena na 10 km/h. Stavba dráhy probíhala na dnešní poměry neuvěřitelně rychle – Křižík zahájil práce koncem května a již 6. června 1891 byly položeny koleje v Ovenecké ulici. Křižík si uvědomoval, že dráhu je třeba zatraktivnit, aby byla v dlouhodobějším horizontu ekonomicky životaschopná. Rozhodl se proto prodloužit ji až k Místodržitelskému letohrádku. V průběhu roku 1893 provedl nákladem 25 tisíc zlatých tuto stavbu, celková délka trati tak dosáhla 1,4 kilometru. Ani vylepšení trati ale nepřivedlo k jejímu užívání více cestujících. To však Křižíka neodradilo a dál přicházel s návrhy na rozšíření trati. Již v roce 1897 byly v provozu kromě linek koňky a letenské tramvaje další čtyři elektrifikované tratě. Linku Praha–Libeň–Kobylisy provozoval opět František Křižík, další pak hlavní město, obec Vinohrady nebo například starosta Košíř Matěj Hlaváček. Letenská trať tak skomírala, posl. jízdy se konaly v roce 1900, a to pouze v letních měsících. Následujícího roku zastavil Křižík provoz úplně. Definitivní konec trati přineslo postupné odstranění kolejí v obou úsecích v letech 1903–1904. |
![]() |
M54a64r25t39i92n 49R63u73z65i24c12k32a 1172598306277https://en.mapy.cz/s/kuzahecefa |
![]() |
M79a72r35t77i69n 57R98u66z59i85c75k63a 1482298746507V clanku je to samozrejme blbost, vyzniva to jako by jezdila tim tunelem... |