Diskuze

Libeňský most památkou není, rozhodlo ministerstvo. Praha může i bourat

Pražský Libeňský most se kulturní památkou nestal. Rozhodnutí ministerstva kultury zatím není pravomocné. Zastupitelstvo hlavního města však přesto může hlasovat i o tom, že se stavba namísto oprav zcela zbourá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

M34i58l77a22n 48V62o41l13e97k

19. 2. 2018 18:09

Češi musí vždy od zdi ke zdi. Památka nemusí být vždy jen fyzická, ale prostě vzhledová. Tak postavte vzhledově stejný nový a širší most a je to v pohodě. To je stejné jako s železničním mostem na Výtoni. Největší cenu má jeho silueta, ne původnost nějakých nýtů. Postavte nový tříkolejný na plnou rychlost, ale zachovejte vzhled těch tří oblouků.

2 0
možnosti
KL

K32a53r98e16l 74L20a23n10g18r

19. 2. 2018 19:40

Na co tříkolejný? Dvoukoleják s pořádnými lávkami pro chodce a kola, ať se tam je kde vyhnout.

1 1
možnosti
LM

Kdyz se chce clovek v Praze kochat mostem, ma tam Karluv most. Po Libenaku jsem prechazel pres 20 let a posledni leta jsem se bal za se propadnu do vltavy. Je to nezajimavej beton, kterej ma jen ucel spojit dva brehy. Takze klidne sbourat a postavit novej, jestli je to vyhodnejsi nez oprava na kterou se 90 let kaslalo.

3 2
možnosti
HZ

To je příšerný. Nejdřív asanace Židovského města na začátku 20. století (na úporné žadonení nechali aspoň pár synagog - dnes jedny z nejvýznamějších památek), pak přišli komunisti se svým bouráním a paneláky a dnes bouráme 90. let starý most, který má také svou historii. A jaké nové budovy v Praze jsou turisticky zajímavé? Snad jen Tančící dům.

Hlavně, aby to bylo rychle a levně, že?? Ovšem udržovat nebo vytvářet hodnotné stavby, to se nikomu nechce...

1 2
možnosti
Foto

Paní, romantické vzdychani nad Židovským městem mě vždycky pobaví. Ve skutečnosti to byla změť plesnivych, polorozpadlych barabizen, plná cholery, tyfu a dalších radostí. Určitě byste tam bydlet nechtěla. Ti,kteří volali proti asanaci bydleli ve svých vilach nebo (na tu dobu) moderních činžácích.

2 1
možnosti
EB

No, já jsem ráda, že už za Libeňákem nepracuji, i když každodenní rychlá procházka po mostě tam a večer zpět z práce, by byla asi i trochu pro zdraví! Ale když člověk spěchá ....

0 0
možnosti
MP

Chodím to tak už léta a tou tramvají to není zase o tolik rychlejší, když započítáte, že si na ni musíte někdy počkat. Ale v létě, když je Libeňák odpoledne rozpálený, to tedy příjemná procházka není.

0 0
možnosti
VD

Sice je to trochu OT, ale jen k ty doprave.

Vite, ze starosta Medellinu v Kolumbii vydal narizeni, ze se hlavni trida ve meste (neco jako magistrala u nas) kazdou nedeli zavre pro dopravu a pouzije se ke sportovnim aktivitam a stane se z ni takova relax zona? Lidi tam jezdej na kolech, na bruslich, vsude plno stanku s obcerstvenim....proste takova setkavaci nedele pro mistni. A to podotykam ze ma Medellin skoro 3 milionu obyvatel...

Uz vidim ten rev u nas kdyby se kazdou nedeli zavrela magistrala od Vltavsky po pavlak;-)

Proc jsem to napsal, protoze sleduju tu histerii okolo Libenaku, on kdyz se zeptate lidi (a ja jsem v holesovicih, resp. na maninach cast zivot stravil a mam tam furu znamejch) tak jim ta soucasna situace zase tak nevadi (samozrejme, ze ne vsem). On ten prazdnej most ma taky svoje kouzlo, zvlastni, ale ma....

2 2
možnosti
Foto

To zní sice poeticky, ale ty tramvaje nekudy musí jezdit. Podotýkám, že je uzavřena i Zenklova.

1 0
možnosti
Foto

Kolik firem má v Praze fiktivní sídlo ?

Důvod? Menší možnost kontrol z FÚ.

Část daní odvádí do rozpočtu Prahy. Vlastně legálně Praha parazituje na zbytku republiky.

A zjevně je to stále málo.

1 10
možnosti
Foto

Jakože Libensky most má fiktivní sídlo v Praze a ve skutečnosti stojí v Bruntálu?

8 0
možnosti
DP

D52u18š12a22n 80P58i68š60i

19. 2. 2018 14:33

Libeňský most je starý 90 let, svoji hodnotu má. Kdo o mostu příliš neví, může se o něm dočíst například na wikipedii. Přiklonil bych se k jeho generální opravě.

4 6
možnosti
RP

Vzhledem ke stavu je to blbost... A vzhledem k dopravní důležitosti není čas ztrácet čas..

8 1
možnosti
DK

Vláda bez důvěry bude bourat Prahu. To je tak, když vládě a Praze šéfuje Slovák.

2 5
možnosti
PD

Co to má společného s vládou? 8-o

5 0
možnosti
MF

Dobrá, takže most zbourat, protože se uvnitř sype. S tím asi nejde opravdu nic dělat. A postavit nový. To si ale vyžádá zavedení nových autobusových linek z Nádraží Holešovice přes most Barikádníků na Vychovatelnu a do Libně např. zadem kolem Rokytky na Palmovku. I to už tu bylo (linky 200, 175 v nedávné minulosti). Ale ty linky bude nutné vést přes most Barikádníků (ten nevím, jestli má "jen" pětku na stupnici) a silnice je tam v obou směrech dvouproudová. Když vyčleníme jeden pruh pro autobusy až po Vychovatelnu, bude to mazec:-) Nehledě na to, že dáme tomu mostu pěkně zabrat a že zabrat dostává už teď. Takže postavíme nový Libeňák a mezitím si zničíme další. No paráda! Doprava je asi nejpodstatnější, co bude třeba řešit. A je třeba myslet na seniory, kterých na Praze 7 žije o hodně více, než jinde. A to už vůbec nemluvím o tom, že za Libeňským mostem je Kaufland a bez něj se v Holešovicích nachází jen Billa a Albert.

0 0
možnosti
PC

Zbourani mostu je jedna vec.

Druha vec je, ze spoustu vyznamnych staveb maji ve svych rukou lide, kteri je nechavaji rizene chatrat, aby se doslo do stavu, kdy uz jejich zachrana nebude mozna, oni nebudou muset resit pamatkovou ochranu a budou se moci zbourat.

Kdyby se Praha starala, dnes jsme mohli jezdit po Libenskem mostu, nemusela se resit demolice, stavba noveho mostu, proste by se jednou za cas opravil...

13 2
možnosti

Nesouhlasím s posledním odstavcem, toto není problém vzniiklý za deset let. Beton se takto za deset let nerozpadne (to ani opuštěené paneláky bez oken takto nedopadnou za dvacet let, jeden takový skelet se u nás v Ostravě dostavuje po 25 letech, co chátral).

2 1
možnosti