Omezení se budou v Evropské ulici objevovat postupně až do letošního podzimu. Práce se uskuteční v několika etapách.
První etapa prací potrvá od 1. února do 15. dubna. Vyplývá to z přehledu letošních nejdůležitějších prací dopravního podniku (DPP). Stavba nové trati vyjde na zhruba 840 milionů korun a 85 procent z částky město získá z evropských fondů.
DPP informoval, že v Evropské ulici bude po celou dobu oprav zajištěný průjezd oběma směry. Mimo provoz budou však tramvaje v úseku od Vozovny Vokovice k Divoké Šárce. Cestující budou muset využít jako náhradní dopravu běžné autobusové linky.
Práce na tramvajových tratích
Přestavba obratiště Divoká Šárka v úseku nové trati v Evropské ulici od obratiště Divoká Šárka po odbočení do Vlastiny ulice zahrnuje mimo jiné přeložky inženýrských sítí nebo celkovou obnovu vozovek v Evropské ulici.
„Bude to tam vražedné.“ Na dva měsíce se zavře průjezd pražskou Malou Stranou |
V dalších fázích výstavby, které budou následovat, se dva jízdní pruhy pro automobily přesunou na druhou polovinu vozovky. Provoz tramvají se obnoví až do smyčky Divoká Šárka a současně už bude plně průjezdná Vlastina ulice.
Stavba tratě začala loni v červenci, hotovo má být na podzim letošního roku. Trať o délce 2,3 kilometru s pěti páry zastávek povede z nynější smyčky v zastávce Divoká Šárka po Evropské a poté zahne do Vlastiny ulice, kde bude vysazeno 170 stromů. Na konci kolejí na sídlišti Dědina vznikne parkovací dům pro 290 aut, který nahradí parkovací místa, jež zanikla kvůli stavbě, a který bude fungovat pro rezidenty v režimu modrých zón.
Stavba trati na Dědinu není jedinou, kterou podnik v současné době provádí. Letos v květnu bude dokončeno prodloužení tramvajové trati z Modřan na Libuš a v říjnu potom prodloužení z Holyně do Slivence, které naváže na už zprovozněnou část z Barrandova do Holyně. Pokračovat bude i stavba nové vozovny v Hloubětíně, která má být dokončená v příštím roce.