Akci pořádá Vševltavský spolek, který sdružuje přes 50 organizací spjatých s Vltavou. Kvůli velkému zájmu bylo nutné si místa na velkých lodích předem rezervovat.
Parník Labe jezdil po Vltavě v letech 1949 až 1986, kdy byl kvůli poškození kotle a dalším technickým závadám vyřazen z provozu. Poté kotvil u smíchovského železničního mostu, než se vinou prorezavělého trupu v srpnu 1997 potopil.
Po jeho vytažení ho koupil německý zákazník, který ho nechal opravit. V roce 2001 vyplul pod novým jménem Wappen von Minden (Erb Mindenu) na řeku Vezeru a Středoněmecký průplav. Loni na jaře ho děčínská Labská plavební společnost koupila v dezolátním stavu pod jménem Weserstolz a přivezla zpět do Čech, kde jej zrekonstruovala. Stálé kotviště bude mít parník na Labi, v neděli se symbolicky na jeden den vrátil do Prahy.
Doprovodný program je bohatý
Pro návštěvníky Dne Vltavy připravili organizátoři doprovodný program, který potrvá až do 16 hodin. Lidé si mohou prohlédnout vybavení říční policie, hasičů či potápěčů, zdarma se podívat do Muzea Karlova mostu, sjet se na voru po Čertovce nebo si vyzkoušet veslařský trenažer ve veslařském klubu Slavie u Jiráskova mostu. U Hergetovy cihelny si zájemci zaveslují na mořském skifu s olympijským medailistou Václavem Chalupou, děti tam čekají vodnické hrátky.
Přístupný je i Český yacht klub v Podolí, nejstarší český jachtařský klub v zemi, včetně zrestaurované původní kajuty průkopníka českého sportu a zakladatele loděnice Josefa Röslera-Ořovského. Otevřeno je také Muzeum pražského vodárenství v Podolské vodárně.