Diskuze

Hluboké vrty a zhutněný štěrk. Dělníci zpevňují propadající se přivaděč

Po téměř třech letech skončí problém s propadající se silnicí na dálničním přivaděči za plzeňskou věznicí, který komplikuje život řidičům. Propadání podkladních vrstev vozovky do podzemí má ukončit u nás nepříliš používaná metoda zhutnění štěrku do hlubokých vrtů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LMZ

Štola za věznicí a nevíme odkud kam vede :-D

0 0
možnosti
VV

Tou štolou utíkal Kajínek z borské věznice;-D

Jinak je fakt dojemné, jak čím novější technologie se na silnici používá, tím méně vydrží. Dřív se prostě důkladně a poctivě udělala silnice a byl klid. Dneska se na všechno udělají počítačové simulace zatížení, vědecky se vyvinou nové metody... A za dva roky se všechno propadá.

Třeba most u "Mráčku". Jezdilo se po něm léta, byl v mizerném stavu, ale vozovka držela. Jen se zrekonstruoval, byla vozovka během několika měsíců jako polní cesta.

A já jen přemýšlím, kde je větší problém. V tom, že zakázku dostanou ti, kteří umějí dát do správné kapsy nejtučnější obálku? Nebo spíš v tom, že výběrová řízení mají zhusta jako jediné směrodatné kritérium cenu - a kvalita, záruka a podobné věci jsou nepodstatné drobnosti?

4 0
možnosti
PH

P15e17t67r 31H10r88a16b52á43k

22. 11. 2018 22:32

Stačí se podívat na to, jak se daří těm, kteří šefujou těmto stavbám. No...chudácí nejsou. Bohužel zde není žádná trestní zodpovědnost za takto pokažené stavby. Ano, Wilsonův most je unikát. To, co se stalo s mostem za 80 let, se povedlo následně za další dva roky po opravě. Nevím, kdo zde dělal dozory, kdo to projektoval, kdo se na tom podílel, ale všichni zodpovědní by si za tohle měli jít sednout, neboť to je zfušovaná práce. A takových je několik v Plzni. Jak píšete, dříve to vydrželo 30 let, dneska to nevydrží ani 5 let. Všechno se dělá tak, aby se na tom hlavně vydělalo a nějaká kvalita je vedlejší. Jsem zvědavý na železniční tunel. Ted už pro jistotu říkají, v souvislosti s tunelem Blanka, že to a tohle se dá očekávat a že to bude uplně normální. V tomto případě se jednoduše podcenila příprava stavby, za kterou byl někdo zodpovědný. Určitě by se zjistilo kdo. Ale není zájem, ono se to přeci zaplatí. Na kdejakou blbost je třeba papír, ale aby se udělaly kvalitní průzkumy, na to se kašle. A já se ani nedivim. Ono se tím hodně ušetří. Jen vidím, jak někdo říkal - ne stačí tolik a tolik sond a nemusíme zjištovat nic dalšího apod. A výsledek všichni vidíme. Nechci házet všechny do jednoho pytle a určitě existují firmy, lidé, kteří svou práci umí skvěle. Ovšem je otázkou, kdo se k těmto zakázkám nakonec dostane.

2 1
možnosti