- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To je zase snůška nesmyslů o carsharingu. Není o to zájem ani ve velkých městech, řeší to potřebu dopravy 0,01% lidí a soukromé auto to nahradí snad ve chvíli, když vlastní je nepojízdné, tak se to hodí jako alternativa na den dva. Jinak je to zcela k ničemu, prosazují to jen Zelení, aby si prosadili zase nějaké dotace a úlevy pro kamarády (Zelené), kteří to provozují. A "Auto na půl" není soukromá firma, ale sdružení, která právě patří pod Zelené, minimálně ve městě, kde vzniklo a kde si aktuálně domluvili, že pro ně modré zóny neplatí...
Nikdo o tyhle alternativni kraviny nema zajem, ale porad to budem vsem cpat.
Podle mého to bude spíše pro ty, kdo sem přijedou jako turisté, možná někdo, kdo aktuálně nebude moc využívat své auto, popř. nějací studenti na VŠ. Jinak asi nikdo. Určitě to, jak je zmíněno níže, nezlepší dopravní situaci v Plzni. To je nesmysl. A pokud by zlepšilo o 10 aut denně, tak by to byl opravdu mega úspěch. Souhlasím se vším, co je napsáno níže. Ten nápad spíše zavání něčím jiným.
Carsharing je myslím vhodný pro všechny, co moc autem nejezdí (občas na nákup, i když leckde si nákup můžu nechat přivézt -třeba od Tesca, na výlety když mám volno, pro důchodce co řídí párkrát za rok, mladí si hned nemusí nemusí půjčovat nebo kupovat nějakou plechovku za 20 tisíc..). Po městě stejně je lepší cestovat MHD, nemusím se starat o parkování.
"Chce tím omezit počet vozidel ve městě a zlepšit kvalitu veřejné dopravy, která by se nemusela tolik zpožďovat kvůli zácpám." A to prosím jak? Půjčené auto na silnici netvoří kolony? Jedu-li z bodu A do bodu B autem, je celkem jedno, jestli vlastním nebo půjčeným. Navíc, kdo má vlastní auto, nebude si půjčovat sdílené. Půjčí si ho ten, kdo auto nemá a jel by MHD. Ale tím se počet aut ve městě skutečně nesníží Navíc kdo nechce nebo nepotřebuje auto má už dnes více možností. Jede jen občas a nemá řidičák, použije taxi. Má řidičák, existují půjčovny.
Odvážný nápad. Problém je ten, že carsharing ve větším měřítku prakticky nefunguje nikde na světě stejně jako sdílená ekonomika čehokoliv. Hlavním důvodem (a téměř neřešitelným problémem) je to, že člověk se nikdy k půjčenému nebude chovat tak jako k vlastnímu.
Problém je, že lidé nejsou na vyšší etické úrovni. K zapůjčenému se chovají hrozně. Ve firmě jsem jediný kdo umyje auto, doplní olej, když svítí a vše je zdarma na CCS kartu. Navíc je zde omezený okruh známých řidičů. Stejně udělají z auta šrot.