Řidič nákladního auta srazil na přechodu školačku. | foto: HZS Pardubického kraje

Přechod, kde náklaďák srazil školačku, se dočká ostrůvku nebo semaforu

  • 2
Přechod pro chodce na pardubickém sídlišti Drážka, na kterém první školní den srazilo nezletilou dívku nákladní auto, se dočká nového ostrůvku nebo semaforu. Úpravu místa častých dopravních nehod začal s radnicí třetího pardubického obvodu, policií a Ředitelstvím silnic a dálnic řešit magistrát.

Že jde na velkém pardubickém sídlišti o jedno z nejrizikovějších míst, dokládá mapa dopravních nehod evidovaných Policií ČR. Na přechodu pro chodce u zastávky trolejbusu Na Drážce za posledních patnáct let vozy srazily devět chodců, kteří utrpěli zranění.

Naposledy zde nákladní auto srazilo při cestě do školy dívku, která skončila v nemocnici se středně těžkými zraněními. Řidiči musel ze šoku pomoci proškolený psycholog. Přechod je rizikový i z toho důvodu, že se nachází jen kousek od velké základní školy Studánka a mateřské školy Korálek.

Školačku srazil náklaďák, se středně těžkým zraněním skončila v nemocnici

Město se v návaznosti na vyšší frekvenci nehod rozhodlo, že rizikové místo na hlavním silničním průtahu silnice I/36 upraví tak, aby na něm bezpečnost chodců zvýšilo.

„Ve stávající situaci zde chodci vyjma pravidel silničního provozu postrádají vyšší ochranu při přecházení a je zapotřebí ověřit, zdali přechod splňuje i další bezpečnostní prvky, jako jsou například rozhledové poměry. Situaci jsme tedy společně probrali se zástupci městského obvodu III, Policie ČR a Ředitelství silnic a dálnic, abychom našli možná řešení,“ uvedl náměstek primátora zodpovědný za dopravu Jan Hrabal.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Dokud nebude postaven severovýchodní obchvat Pardubic, na který bude odkloněn projíždějící tranzit, příliš možností na snížení frekvence aut není. Nabízí se však úprava dlouhého přechodu.

„Varianty, jak tento úsek upravit, jsou dvě. Buď by zde byl vybudován ostrůvek, nebo bychom přechod doplnili semafory. Kterou z těchto možností nakonec zvolíme, rozhodne dopravně inženýrské posouzení, které provede odbor dopravy pardubického magistrátu,“ dodal Jan Hrabal s tím, že přechod se nachází přímo na trase od školských zařízení.

3. září 2012