Diskuze

Vysoké protihlukové stěny v České Třebové nebudou, vybrat si mají lidé

Až pět metrů vysoké protihlukové stěny, které Správa železniční dopravní cesty navrhovala postavit jako součást modernizace železničního uzlu v České Třebové, nakonec nevzniknou. Obyvatelům bydlícím blízko kolejí ani vedení města se nelíbily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Naprostý nesmysl je protihluková stěna vyšší než 1 metr. Každý centimetr navíc je jenom předražená zakázka a malá domů.

0 0
možnosti

Podle mého názoru jsou protihlukové stěny, aspoň ty, které se u nás prosazují, úplný nesmysl. I u nás už přece jen pomalu ubývá hlučných vlaků (stačí porovnat hlučnost při průjezdu konkrétním místem starých vozů z Bautzenu a např. pendolina nebo railjetu). Pokud je tam nějaký zdroj hluku, pak hlavně na styku kolo-kolejnice. Proti jeho šíření nemá smysl stavět bůhvíjak vysokou zeď, ale když už něco, tak spíše vhodně tvarované nízké hrazení o výšce max. půl metru nad úrovní hlavy kolejnice. Vysoké stěny mohou mít úplně opačný efekt, protože mohou odrážet hluk produkovaný kolem lidských obydlí (motorismus, sekačky, hlasitá hudba, štěkot psů apod.), který může být intenzivnější než hluk produkovaný železniční dopravou.

3 0
možnosti

SŽDC si bohužel ohledně PHS pořád mele stejnou písničku, teprve až když se lidi vzbouří, tak přizná, že by to šlo i jinak. Bohužel je mezitím se nenávratně zničilo údolí Sázavy, oblast u Klabavy a všude jinde, kde se trať rekonstruovala.

4 0
možnosti

On to hlavně bývala dobrá "malá domů" pro SSŽ (dnes Eurovia) závod Řevnice. Úplně primitivní výroba, jistota odběru od státní organizace, a tudíž i prachů.

4 0
možnosti