- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ja neznasam komancov, ale ako to oni robili, ze toto vtedy fungovalo naozaj neviem.
Ked v Japonsku meska vlak 2 minuty, pisu o tom vsetky noviny.
Na té "páteřní" trati probíhají opravy a modernizace téměř nepřetržitě tak 20 let. Výsledkem je to, že miliardy tečou, nicméně přímým efektem pro cestující je akorát neustálé postávání v poli, čekání bůhví na co a časy dojezdů mezi velkými městy na úrovni časů z konce minulého století ... nemluvě o tom, že ŽÁDNÝ vlak nikdy nepřijede dle jízdního řádu, takže jakékoliv plánování přípojných spojů nebo třeba obchodních schůzek apod. je s vírou v časy tam udávané čirý hazard ...
Problém bych rozdělil do dvou dílčích. Jednak je to velká výluková činnost. Tak například je rok zcela přerušena trať Brno - Česká Třebová, přičemž i odklonová trasa je zatížena čtyřmi dalšími výlukami. Nadto je (například) na hlavním tahu Brno - Bratislava v úseku na státní hranici Lanžhot - Brodské dočasně zaveden jednokolejný provoz a probíhá komplexní výměna celého svršku. Za druhé, velké množství vlaků si přiváží zpoždění už ze zahraničí. Toto zpoždění nevzniká v Česku. Dnes si například přivezly některé rychlíky Metropolitan z Budapešti na příjezdu do Břeclavi 45 minut.
Tyto tratě jsou aspoň využívané, ale na lokalkacg,často nákladně rekonstruovaných je skoro prázdno. Kdyby těch pár lidí jelo taxiky,vyšlo by to levněji... Rychlík z Cimelic do Prahy jede přes 2 hodiny,autobus hodinu,a to tam ještě není hotova dálnice! Bez komentáře...
To se může člověk rozčilovat jak chce, ale můj dojem je, že stavební práce v ostatních úsecích na koridoru Brno-Pardubice-Praha správně časově sladili s rekonstrukcí úseku Brno-Letovice, především tedy Brno-Blansko. Ta měla trvat dva a půl roku, nakonec to (snad) zvládnou za rok, tedy do prosince. Tal proč by se měly stavební úpravy dál na trati provádět jindy?
Vypichovat těch 176 minut Praha-OV může jen kosočtverec, ne solidní reportér.
Tipuju, že to bylo tehdy, jak bylo zpřetrhané trakční vedení.
Jančura měl z Prahy v BV zpoždění 180 minut. O tom ani zmínka.
Hlavně, že si "opět" někdo musel kopnout jen do ČD!!!
Ono je to ale kopanec do Správy Železnic, teda aspoň pre tých, čo vedia, že za stavebné práce a výluky je zodpovedná tá. Pendolíno bolo použité ako príklad "elitného" spoja, ktorý by mal mať najvyššiu rýchlosť a prioritu a napriek tomu dostáva také meškania.
Předpokládám, že po této několikaleté opravě bude vlak alespoň rychlejší než před ní. Nebo?
Přijde další několikaletá oprava a pak další.
Pět deset let zpátky se dalo na tuhle železniční trasu spolehnout. Navíc byla rychlá. Jsem z Olomouce a nejrychlejší vlaky do Prahy jely 2 hodiny (občas i minutu nebo dvě pod 2 hodiny) — Pendolino, RegioJet, občas i některé EC.
Nyní je to kvalitativně podstatně horší. Pendolino dle jízdního řádku jede 21⁄2 hodiny, se zpožděním samozřejmě jště víc.
Je to problém, dříve jsem si mohl krásně plánovat služební cesty do Prahy nebo cesty na letiště, nyní je to podstatně větší hazard.
Hodinová zpoždění jsou nehoráznost kterou nelze ničím omluvit a výluky trvající měsíce zrovna tak. Nechápu ale, proč jsou lidé kteří používají pro svou práci internet tak závislí na wifinách. Sám mám neomezená data a na území ČR wifi vůbec neřeším. Potíže mohou nastat při cestách do zaostalejších částí Evropy jako je například Německo kde je pokrytí mobilním signálem na úrovni "dřevních" dob mobilní komunikace.
Mám tak neomezená data u nás a v zahraničí je to tuším 64 Gb, ale nevšimla jsem si, že by němci krom příhraničních cest měli problém se signálem, jezdím tam minimálně 2x týdně a přes internet mám v autě puštěné české rádio, když jedu třeba k Dortmundu, někdy to nevypadne nikdy, někdy na chvilku 2-3x