Vizualizace části nové tramvajové trati v Ostravě-Porubě.

Vizualizace části nové tramvajové trati v Ostravě-Porubě. | foto: Magistrát města Ostravy

Kraj vrátil Ostravě studii EIA k nové tramvajové trati v Porubě k přepracování

  • 1
Už podruhé vrátil krajský úřad k přepracování a doplnění studii EIA k plánu na novou tramvajovou linku v Ostravě-Porubě. Tu chce magistrát postavit od Opavské ulice po ulicích 17. listopadu a Průběžná až k areálu Globus.

Zatímco napoprvé měl magistrát ve studii doplnit hlavně vyjádření občanů, krajské hygienické stanice, České inspekce životního prostředí či městských obvodů Martinov a Pustkovec, nové přepracování studie bude výrazně složitější.

Úřad totiž ve zdůvodnění, proč studii vrátil, upozornil na výraznou změnu podmínek v Porubě, s níž původní studie nepočítala. Do provozu se totiž mezitím podařilo uvést Prodlouženou Rudnou, která odvedla značnou část provozu.

„Základní data o změně dopravy vycházejí z údajů o dopravních intenzitách ze starších sčítání dopravy a nereflektuje aktuální dopravní řešení v území,“ stojí v odůvodnění vrácení dokumentace, které krajský úřad zveřejnil. „Vzhledem k tomu, že se jedná o základní podklad pro zpracování hlukové a rozptylové studie, jsou tedy následně oprávněné i pochyby o správnosti, respektive aktuálnosti výsledků výpočtů v těchto studiích.“

Trasa nové tramvajové trati.

Odpůrci stavby rozhodnutí vítají. „Vzhledem ke kvalitě předlohy se to dalo očekávat. Dokumentace byla postavena na nepodložených datech, velká část tvrzení byla nepřezkoumatelná,“ konstatovala Markéta Vysloužilová ze spolku Prosíme, přemýšlejme.

Ostravskému magistrátu nezbývá než studii EIA doplnit a přepracovat. Variantou pak je ukončení plánů na stavbu tramvajové tratě. S tím ale magistrát nepočítá.

„Výsledek je nepříjemný na prvním místě pro ty, kteří dlouhodobě volají po nějakém rozhodnutí. Tím, že nebylo vydáno ani kladné, ani záporné rozhodnutí, nelze tuto záležitost uzavřít,“ komentovala vrácení dokumentace náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová.

„Požadavky na aktualizaci podkladů se budeme zabývat v následujících měsících. Rozvoj tramvajových tratí patří dlouhodobě a i nadále mezi strategické projekty města,“ upozornila náměstkyně.