ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Archiv Mafra

Seniorky sražené autem na přechodu podlehly zraněním, policie zvýšila dohled

  • 29
Moravskoslezští policisté se v posledních dnech zaměřili na bezpečnost na silnicích. V regionu už od začátku roku při nehodách zemřeli čtyři lidé, z toho dva chodci. Dvě seniorky srazilo minulý týden na přechodu pro chodce v Návsí na Frýdecko-Místecku osobní auto. Obě ženy utrpěly těžká poranění, kterým později v nemocnici podlehly.

„Minulý týden se stalo na silnicích v kraji více střetů vozidel s chodci, bohužel i s tragickými následky. Ne všechny kolize ale zavinili řidiči automobilů,“ uvedla policejní mluvčí Soňa Štětínská. „Policisté okamžitě zareagovali, zvýšili dohled na silnicích a zaměřují se již od minulého týdne na dodržování pravidel silničního provozu všemi účastníky, nicméně s důrazem na bezpečí těch nemotorizovaných.“

Tragická nehoda se stala 10. ledna okolo 16:30 v obci Návsí. „Řidička osobního auta Škoda Fabia zřejmě přehlédla na přechodu pro chodce dvě přecházející ženy ve věku 83 a 78 let. Obě chodkyně po nehodě skončily v péči zdravotníků, poté bohužel na následky svých zranění v nemocničních zařízeních zemřely,“ oznámila Štětínská. Okolnosti nehody prověřují kriminalisté, řidička je podezřelá z usmrcení z nedbalosti.

Osudná snížená viditelnost

Podobných nehod eviduje podle ní policie letos už několik. Řada z nich se stala za šera či za tmy. „Když se podíváme na časy kolizí, je více než zřejmé, že být viděn jakožto nemotorizovaný účastník silničního provozu, je důležité. V pondělí proto začala několikadenní dopravní akce zaměřená na bezpečnost chodců a cyklistů v silničním provozu za snížené viditelnosti,“ doplnila.

Do akce se zapojují dopravní a pořádkoví policisté i policejní preventisté. „Pohybují se zejména v místech vyznačených přechodů pro chodce jak se signalizačním zařízením, tak bez nich, a jak v blízkosti škol a školek, tak těch frekventovaných přechodů. Zaměřují se na chůzi osob mimo obec za snížené viditelnosti na neosvětlené komunikaci bez reflexních prvků anebo na jízdu na kole či chůzi po nesprávné straně komunikace, využívání chodníků či stezek pro cyklisty i osvětlení jízdních kol,“ vyjmenovala.