Snímek lidového vozu Kroboth Favorit z prospektu pro zákazníky, které lákal na tehdejší dobu velmi nízkou cenou 14 950 korun. Na pátém kole je také název města Šternberk a Sternberg, tedy česky i německy. | foto: repro z knihy Jana Tučka Auta první republiky

Závodící konstruktér stavěl motorky i auta, chystaný trhák pohřbil investor

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Dvacátá léta minulého století vrcholí a Československo patří mezi automobilové velmoci. Kromě zavedených fabrik se o místo na slunci perou i malé dílny. Jedna z nich se tou dobou nachází i ve Šternberku na Olomoucku, kde mladý konstruktér Gustav Kroboth postavil dvoumístný otevřený vůz a dal mu své jméno. Dnes jde o zapomenutou kapitolu automobilové historie.

„Malý vozík Kroboth je sensací pro jeho moderní a účelnou konstrukci. Konstruktér velmi vtipně použil řady detailů, které budou přednostmi hlavně při jízdě po špatných cestách,“ chválila vůz značky Kroboth například soudobá Motor Revue.

„Byli jsme překvapeni zcela vkusnou karoserií, což spolu s nízkou prodejní cenou je zárukou dobrých obchodů,“ věštil tehdejší odborný tisk. Jenže se mýlil.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se