Diskuze

Jak ze 70. let, kritizuje dopravní psycholog novou podobu olomoucké třídy

Ulice degradovaná za 80 milionů z reprezentativního bulváru na místo určené pouze pro přesun autem či tramvají. Takto nesmlouvavě hodnotí dopravní psycholog Matúš Šucha nedávnou proměnu třídy 1. máje v centru Olomouce. Její novou podobu kritizovala už dříve i radniční opozice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tenchlap je legální ko.ot. proč nepřipomínkoval před zahájením stavby, proč si myslí, že jen on vidí věci správně?

1 2
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

No tak s tím rozhodně nesouhlasím, dlažba v Pekařské a Denisově je vzhledově příšerná.

0 0
možnosti

V některých aspektech lze jen souhlasit. Jak s prostorem před Palácem, tak i s parkovacími zálivy

1 1
možnosti

P22e61t98r 29V76e95s27e57l98ý

6. 12. 2017 10:03

Turistický skanzen může být u orloje nebo u Michala, město nechte žít. Jít pěšky od Paláce k orloji je docela daleko.

3 0
možnosti

On někdo kromě vás mluvil o skanzenu?

0 0
možnosti

Pravdu dí. Silně mně to připomíná Cejl v Brně.

1 1
možnosti

Pan doktor je podle mě víc psycholog než odborník na dopravu jako takovou. Za to, že kritizuje uspořádání ulice, bych mu nespílal. Je to jeho názor. Ale právě kvůli některým lidem ne všechny jeho nápady by ve skutečnosti šly realizovat. Podle mě spíš nastínil ideální stav, ke kterému by se mohlo město přiblížit.

Ale nevšiml jsem si, že by se tehdy k budoucí rekonstrukci nějak vyjádřil, žádný článek jsem nezaznamenal. Řekl něco k tomu vůbec ještě před tím, než se začalo kopat? Nebo jen dělá generála po bitvě?

2 0
možnosti

Mohl se vyjádřit ke stavebnímu řízení. Nemusel o tom být článek.

A i kdyby se nevyjádřil ani ke stavebnímu řízení, má jako daňový poplatník právo vyjádřit svůj názor na práci svých volených zástupců.

1 0
možnosti

A místo obrubníků tam nasázet zátarasy, že?

0 0
možnosti

J30a31n 52H84r92u13b45e87š

6. 12. 2017 9:41

Ale jo, jistě - šlo by vyvést tramvaj třeba na Dobrovského a Studentskou a napojit na stávající síť na Legionářské. A auta kromě dopravní obsluhy do centra nepouštět, to raději celé proměnit na pěší zónu. Možné to je. Otázka je, kolik by to stálo a jestli by to sloužilo těm, kteří v Olomouci bydlí. Žádné město - ani Olomouc, ani Praha nebo Český Krumlov - nepatří v první řadě turistům. A už vůbec ne dopravním psychologům, těm kupte raději lego, ať si mají s čím hrát.

1 2
možnosti

J81a69n 59V65a15l52o96u46c58h

6. 12. 2017 10:29

A lidi budou šlapat do kopce? To už může rovnou zůstat jen Kosmonautka. Buď má město pro lidi fungovat - a pak bude i tř. 1.máje komunikací s lokální dopravou anebo to bude skanzen, ale pak si nestěžujte, že tam nikdo nepáchne.

Co se týká obrubníků - je jimi jasně definované, co je trať, co místo k parkování, co chodník. O kus dál v Denisce lezou chodci pod tramvaje (čímž snižují komfort cestujícím), auta ve snaze (ne vždy úspěšné) nepřekážet tramvaji stojí na chodníku. Co je asi lepší (jasně, zlá auta zakázat, ale pak tam odpískejte veškeré podnikání; že tam jezdí i nezásobovači je věc jiná), třeba "pěší zóna" (když je to jediný přístup na Dómské návrší i bloky UP) s tramvají jedoucí max. 20 od Náměstí Hrdinů až k Paláci, tedy tak rychle jak před 100 lety a pomaleji než před 80? Prostě jen parta idealistů s tituly v běžném životě nepoužitelných oborech zavětřila kořist...

3 1
možnosti

Jo, lavičky, ty tam chybí. A kousek lesa, louky, rybníček. A auta? Ta přeci do měst nepatří, ta dáme kamsi k lesu, ne? Nevím, co by jinak mělo lákat k posezení na ulici. Snad koukat na tramvaje.

3 0
možnosti

Pan dopravní psycholog by měl navštívit normálního psychologa... Hlavně mu nedávat možnost se nějak zapojovat do podoby staveb 8-o

5 2
možnosti

V čem konkrétně nemá pravdu?

1 0
možnosti