Samsung Galaxy S24 Ultra a Apple iPhone 15 Pro Max

Samsung Galaxy S24 Ultra a Apple iPhone 15 Pro Max | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Spokojenost s iPhony klesá, ukázal průzkum. Vládne podle něj jiná značka

  • 198
I letos se skupina podnikatelů, kteří stojí za portálem PerfectRec doporučujícím produkty, zajímala o zákaznickou spokojenost s vrcholnými smartphony od Applu a Samsungu. A došla k překvapivému zjištění: vůbec poprvé se totiž pozice iPhonů a samsungů řady Galaxy S obrátily.

Po lednové zprávě, která ukázala, jak se změnilo zákaznické vnímání nejnovějších smartphonů od Applu, tedy že spokojenost zákazníků s vrcholnými modely (iPhone 15 Pro a 15 Pro Max) už měsíc po jejich uvedení kvůli zklamání z výdrže baterie klesla pod iPhony 15 a 15 Plus, přinesla společnost PerfectRec srovnání zákaznické spokojenosti s aktuálními topmodely dvou největších rivalů na mobilním trhu, tedy Applu a Samsungu.

Letošní monitorování recenzí aktuálních generací jejich vrcholných smartphonů, které uživatelé vytvořili na Googlu a z nichž PerfectRec určuje celkovou spokojenost podle procenta recenzentů, kteří danému produktu dali plný počet hvězdiček na pětihvězdičkové škále, přineslo zajímavé zjištění. Zatímco doposud vycházel coby vítěz Apple, tak letos se poprvé pozice obrátily. Samsung totiž se současnou řadou Galaxy S24 dosáhl vůbec poprvé vyšší míry zákaznické spokojenosti než Apple v případě iPhonů řady 15.

Galaxy S24 má plný počet hvězdiček u 91 procent recenzí, u vrcholného modelu S24 Ultra je to pak 88 procent. Nejnižší hodnoty z trojice aktuálních top samsungů dosáhl model S24+, a to 84 procent. Podle společnosti PerfecRec všechny tři modely špičkových samsungů dosahují vyšší zákaznické spokojenosti než srovnatelný iPhone 15.

Spokojenost s iPhonem a Samsungem Galaxy S podle modelu
iPhoneSamsung Galaxy S
iPhone 15 / Galaxy S2476 %91 %
15 Plus / S24 Plus77 %84 %
15 Pro Max / S24 Ultra74 %88 %

„Tato čísla spokojenosti zákazníků jsou mnohem vyšší než u jakékoli předchozí generace telefonů Samsung Galaxy S,“ doplnila společnost, z jejíhož průzkumu vyplývá, že v případě vrcholného modelu S24 Ultra byli zákazníci nejspokojenější s loňskou generací.

Základní model (Galaxy S) pak poté, co v případě generace S22 zejména kvůli procesoru Exynos použitému v kusech určených pro evropský a korejský trh, s nímž souviselo velké množství uživatelských stížnosti na přehřívání, dosáhl historického minima, zažívá nárůst zákaznické oblíbenosti. Vůbec nejspokojenější byli zákazníci, co se základního modelu týče, se sedmou generací, tedy modelem Galaxy S7 (76 procent uživatelských recenzí s pěti hvězdičkami).

Procento uživatelských recenzí Samsungů Galaxy S s pěti hvězdičkami
Generacemodel Galaxy Smodel Galaxy S Ultra
S2491 %88 %
S2375 %82 %
S2261 %74 %
S2173 %71 %
S2068 %72 %

Nicméně Samsungu nyní hraje do karet fakt, že jeho aktuální topmodel byl na trh uveden teprve letos v lednu, zatímco aktuální iPhony už loni v září. Portál 9to5mac tak podotýká, že z toho důvodu existuje mnohem větší počet recenzí pro iPhony 15 než pro samsungy řady Galaxy S24. PerfectRec si na druhou stranu všiml, že recenze od prvních uživatelů jsou mnohdy negativnější než ty, které se objevují až po několika měsících.

„Domníváme se, že to může být způsobeno skutečností, že první uživatelé jsou nadšenci, kteří jsou víc obeznámeni s nejnovějšími modely a mohou být zklamáni, pokud se vylepšení nezdají působivá,“ uvedla společnost s tím, že je možné, že jde čistě o fenomén společnosti Apple a první uživatelé Galaxy S se chovají odlišně. U nich nelze naopak vyloučit, že první pozitivní reakce nejsou unáhlené.

„Přestože existuje velké množství prvních recenzí Galaxy S24, je stále možné, že se spokojenost časem změní,“ doplnila PerfectRec s dovětkem, že v následujících měsících bude sledovat, zda a jak se zákaznická spokojenost s novými samsungy bude vyvíjet. Zatím nicméně platí, že uživatelé smartphonů z rodiny Galaxy S24 jsou s nimi spokojenější než uživatelé iPhonů 15.