Na právě probíhajícím veletrhu CeBIT08 je k vidění hned několik výrobců takových přístrojů. Nejvýznamnějším je již známá společnost Emporia, která již druhým rokem vystavuje své mobilní telefony pro důchodce. Zájem o ně však nepolevuje, hostesky jsou v jednom kole.
Recept Emporie je přitom jednoduchý: velké klávesy, jednoduchý, dobře čitelný a rozměrný displej s velkým fontem a snadné ovládání. Mobilní telefony pro technické analfabety však zdaleka nevyrábí sama.
Dalším podobně zaměřeným výrobcem je německá společnost FitAge, která velmi podobná zařízení pod názvem Big Age vystavuje již od roku 2006. Přístroje se skutečně gigantickými rozměry se zaměřují zejména na starší generace, kterým nabídnou vysoký komfort. Využít netradičních rozměrů ale mohou i lidé s narušenou motorikou či jiným podobným hendikepem.
Jen kousek od stánku FitAge prezentuje své telefony firma ITT, která svým portfoliem dává jasně najevo, kdo je její cílovou skupinou. Projekt nazvaný EasyProject si vzal na mušku nejen seniory, ale také ty nejmenší - děti.
V nabídce výrobce lze tedy nalézt nejen velké stolní i mobilní telefony, ale také přístroje připomínající spíše dětské chůvičky. Všechny modely se opět vyznačují velkými klávesami, jednoduchými displeji a minimem ovládacích prvků.
ITT navíc přidalo i přístroje s pouhým symbolickým vyjádřením telefonních čísel; stačí tedy stisknout obrázek doktora a telefon se s ním sám spojí.
Dětské telefony takových symbolů využívají také, omezují se však většinou na piktogramy rodičů či domova. Přístroje zcela postrádají tradiční numerickou klávesnici, dítě pouze stiskne klávesu s příslušným symbolem a vytočí tak předem nadefinované číslo.
Na starší generace se zaměřují i společnosti dodávající koncová zařízení pro fixní linky. I tradiční telefony se tedy přizpůsobují starším generacím, zejména zvětšováním kláves a fontů. Těchto telefonů bylo na CeBITU vidět hned několik desítek, fixní linky tu mají obecně silnější zastoupení než mobilní telefony.
Trend oslovování nových věkových skupin je logickým vyústěním přesycenosti telekomunikačního trhu. Oslovit masy dnes není nijak snadné a uchytit se už vůbec ne. O nový trend se přitom postaral hlavně český výrobce se svým stolním telefonem Jablotron, který ve světe slavil obrovský úspěch.