Nejpopulárnějším komunikační aplikací pro systém Android je WhatsApp, který je v počtu instalací jedničkou ve 112 zemích světa. Je nejpopulárnější v podstatě v celé Střední a Jižní Americe, ve většině Afriky, v zemích Arabského poloostrova, v Indii, Indonésii, Rusku a i v mnoha evropských zemích. Namátkou v Německu, Velké Británii, Španělsku nebo Itálii.
Druhým nejpopulárnějším komunikátorem je Messenger od Facebooku. Ten vládne v 57 zemích světa. Je nejčastěji nainstalovanou aplikací v USA, Kanadě, Austrálii, Francii a ve střední Evropě. Tedy v Česku, na Slovensku a nebo v Polsku.
Zajímavé je, že obě aplikace provozuje jedna firma, tedy Facebook. Tomu se tak podařilo v podstatě opanovat moderní komunikaci v mobilech (textovou, obrazovou, hlasovou i video) ve většině světa. Vyplývá to z výzkumu analytické společnosti SimilarWeb, který uvádí instalace aplikací v jednotlivých zemích světa.
Samozřejmě to neznamená, že ve výše uvedených zemích lidé používají výhradně jen jednu aplikaci. V mnoha zemích je však podíl nejpoužívanější komunikační aplikace velmi výrazný. Třeba v Indii má WhatsApp nainstalováno přes 90 procent uživatelů. V Německu má stejnou aplikaci nainstalováno 75 procent uživatelů. Podíl Facebook Messengeru v zemích, kde je jedničkou na trhu, tak vysoký není. Nejčastěji ho najdeme v mobilech Američanů, kde ho má nainstalovaný přes 60 procent uživatelů.
Analytická společnost SimilarWeb uvádí, že meziročně z přehledu zmizela aplikace Telegram, která byla za rok 2017 jedničkou v Íránu, v loňském roce jí nahradil na první pozici WhatsApp.
Další aplikace již tak populární nejsou. Nejčastěji se z těch ostatních na prvním místě v počtu instalací v jednotlivých zemích objevuje Viber, který drží první místo v jedenácti případech. Jedničkou je například na Ukrajině, v Bělorusku, nebo v Bulharsku.
V jediné zemi vede WeChat, jenže je to Čína, takže v absolutních číslech ho používá velké množství lidí. V Číně má WeChat na mobilu přes 85 procent uživatelů. Čistě jihokorejskou záležitostí je KakaoTalk, japonský Line (vlastněný jihokorejskou společností Naver) je pak jedničkou v Japonsku, v Thajsku a na Tchaj-wanu. Poslední v žebříčku je Imo, který vede v Uzbekistánu a Turkmenistánu.