Značka IQOO patřící pod čínské Vivo totiž podle portálu GSMArena začátkem července oznámila, že brzy na trh uvede novou řadu osazenou aktuálně nejvýkonnějším mobilním čipem Qualcommu, procesorem Snapdragon 8+ Gen 1. Následně přišla s upřesněním, že řadu IQOO 10 uvede na trh 19. července. Ovšem (prozatím) jen na ten domácí, čínský. „Desítková“ řada má kromě standardního provedení obsahovat i Pro model. A právě ten druhý má kromě zmíněného snapdragonu oslnit i rekordně rychlým nabíjením.
Prozradila to sama společnost v jím zveřejněném videu na čínské sociální síti Weibo. V něm neprozrazuje jen design „desítek“, ale i jedny z jejich klíčových vlastností. V pravém spodním rohu se totiž v samotném závěru videa objeví drobným písmem údaje o rychlostech nabíjení obou očekávaných novinek. Tedy modelu 10, který nabídne 120W rychlonabíjení, i modelu 10 Pro.
Ten má disponovat oslňujícím 200W nabíjením. Baterie, kterou bude Pro verze disponovat, by měla mít kapacitou 4 550 mAh. Nabíjení bude tedy vskutku bleskurychlé. Například současný nabíjecí rekordman v podobě Realme GT 3 Neo se 150W nabíjením (existuje totiž i varianta s jen 80W nabíjením) zvládne svou 4 500mAh baterii nabít z nuly na 100 % za pouhých 16 minut. Nabíjení u očekávaného top modelu IQOO by tak podle našeho odhadu mohlo atakovat hranici 13 minut.
Nicméně rychlost nabíjení nebude jediným rozdílem mezi zástupci desítkové řady značky IQOO. Stejně zásadním odlišením bude i jiná čipová sada, kdy základní model, tedy IQOO 10 bude namísto nejnovějšího snapdragonu používat procesor Dimensity 9000+ od MediaTeku. Displej novinek má přetékat do boků a hlavní fotosestava má disponovat i snímačem se čtyřicetinásobným přiblížením. Chybět nemá ani dedikovaný obrazový procesor Vivo V1+.
IQOO 10 Pro, jehož záda zaujmou dvojí povrchovou úpravou, dorazí (jak napovídá zveřejněné video) minimálně ve dvou barevných provedeních. Na videu je vidět jednak telefon v černém provedení, v jehož případě jsou záda ze zhruba dvou třetin matná a část okolo fotomodulu pak lesklá, ale i model ze speciální edice BMW Legend vznikající ve spolupráci s divizí M německé automobilky BMW. Toto provedení má plochu okolo fotomodulu vyvedenou v designu uhlíkových vláken a zbytek zad pak pokrývá umělá kůže s pruhy v barvách BMW Motorsport.