ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Velká smartphonová nuda. Většinu čínských smartphonů v USA nekoupíte

  • 8
Žádný světový trh se smartphony, snad s výjimkou Severní Koreje, není tak nudný jako ten v USA. Tři ze čtyř prodaných smartphonů jsou od Applu nebo Samsungu. Na tamním trhu chybějí čínské značky.

Trh s mobily v USA byl vždycky trochu jiný než trhy evropské nebo asijské. Kdysi tam například dominovala Motorola, které se naopak třeba v Evropě zdaleka tolik nedařilo. V posledních letech pak mezi významnější značky patřilo třeba LG nebo ZTE. Jenže to už je minulost

Podle analytické společnosti Counterpoint Research se výrobcům smartphonů v USA ve třetím čtvrtletí letošního roku dařilo. Trh meziročně vyrostl o procento, ale mezikvartálně to už byl růst o devět procent. Mimochodem, třeba v Evropě mezikvartálně trh poklesl za stejné období o čtyři procenta. 

Oproti Evropě je však trh v USA jedna velká nuda. Vede Apple následovaný Samsungem. Obě značky podíl meziročně ještě zvýšily. Apple tak aktuálně drží 42 procent trhu, podíl Samsungu je 35 procent. Obě značky tak dohromady mají tři čtvrtiny trhu se smartphony v USA. 

Oproti Evropě na tamním trhu nepůsobí velká část čínských značek. U Huaweie a Honoru je to vcelku pochopitelné, s ohledem na americké embargo. Ale běžně v USA neprodává ani Xiaomi, Oppo nebo Vivo. Jediným zástupcem z nových čínských značek, který má podstatnější podíl na trhu, je OnePlus. 

Ten se sice dnes už počítá pod Oppo, ale v případě amerického trhu je stále bráno samostatně. OnePlus drží za třetí kvartál v USA tři procenta trhu a je to pátá největší značka. 

Čtyřkou je z evropského pohledu trochu překvapivě TCL, a to včetně značky Alcatel. Koncernu se podařilo v USA proniknout na trh levných přístrojů. 

Prodeje smartphonů v USA za 3Q 2021 podle Counterpoint Research

Trojkou amerického trhu je Motorola, tedy tradiční americká značka, ač dnes už patří čínskému majiteli, konkrétně Lenovu. Podíl Motoroly meziročně mírně stoupl a má osm procent trhu. Pozice značky je v USA dobrá a je předpoklad, že by ještě mohla nějaké procento získat. 

Naopak podíl ostatních značek mimo první pětku se meziročně dramaticky snížil ze 17 na 7 procent.