LG Rollable

LG Rollable | foto: LG

Potvrzeno, LG končí se smartphony. Budou jen do vyprodání zásob

  • 58
LG je první velkou značkou smartphonů, která z tohoto byznysu odchází. Tržní podíl firmy trvale klesal a kumulovaná ztráta za poslední roky vystoupala na miliardy dolarů. Až se současné modely vyprodají, zmizí značka LG ze světa mobilů.

Jihokorejská společnost LG Electronics uzavře ztrátovou divizi výroby chytrých mobilních telefonů. Rozhodla o tom v pondělí správní rada firmy. LG Electronics se stane první velkou značkou smartphonů, která zcela opustí trh, uvedla agentura Reuters.

Ukončení výroby firma předpokládá v červenci. Po téměř šesti ztrátových letech, které společnost připravily o zhruba 4,5 miliardy dolarů (asi 100 miliard Kč), se chce LG soustředit na výrobu součástek pro elektromobily a chytré spotřebiče, uvedla firma v prohlášení.

LG drží desetiprocentní podíl na trhu chytrých mobilních telefonů v USA a přístroje této značky jsou oblíbené i v domovské Jižní Koreji. Na globálním trhu smartphonů má jen dvouprocentní podíl. 

Firma byla podle organizace Strategy Analytics v prvním čtvrtletí 2013 třetím největším výrobcem smartphonů na světě. Loni ve třetím čtvrtletí už podle dat společnosti Counterpoint nebyla ani mezi prvními sedmi, neboť se před ni dostali čínští výrobci.

LG v posledních letech nedokázalo konkurovat Samsungu, Applu a agresivním čínským značkám. Přestože se firma snažila inovovat, její snaha nebyla často přijímána pozitivně. To se týká i poslední kreace v podobě netradičního modelu Wing s dvojicí displejů. Telefon se začal prodávat za 30 000 korun, aby po pár měsících zlevnil na 18 000 korun. 

Tím, že LG končí, tak se do prodeje nedostane ani v lednu představený koncept mobilu s rolovacím displejem. Takový přístroj zatím žádný jiný výrobce nemá, LG mohlo být první. 

Co přesně se stane s mobilní divizí LG, není z prohlášení firmy jasné. LG se od počátku roku snažilo části mobilní divize prodat, především pak výrobní závody. Námluvy s vietnamským konglomerátem Vingroup však nakonec nedopadly, firmy se nedomluvily. O část divize měl zájem Volkswagen, ale ani v tomto případě podle dostupných informací k dohodě nedošlo. 

,