Ian Simpson překročil svůj datový limit. Nyní dluží operátorovi téměř 30 000 liber

Ian Simpson překročil svůj datový limit. Nyní dluží operátorovi téměř 30 000 liber | foto: Profimedia.cz

Dělníkovi přišel účet za telefon na milion

  • 79
Devětadvacetiletý dělník z Velké Británie nemohl uvěřit svým očím, když mu od jeho mobilního operátora přišlo měsíční vyúčtování a složenka na neuvěřitelných 27 tisíc liber. Neuvědomil si, že při stahování filmů z internetu několikanásobně překročil povolený datový limit.

Ian Simpson z městečka Darlington si u mobilního operátora Vodafone objednal tarif, v rámci kterého byl i balíček dat pro surfování na internetu, čtení e-mailových zpráv a jiné datově nenáročné činnosti. Dohromady neměl měsíčně zaplatit více než 50 liber. Jaké však bylo jeho překvapení, když po měsíci do své schránky obdržel vyúčtování na částku 27 322 britských liber, tedy milion českých korun.

Nevěděl totiž, že jím objednaný datový balíček mu nezajišťuje neomezený přístup k internetu bez jakýchkoliv limitů. "Stáhnul jsem okolo třiceti televizních pořadů a filmů a předpokládal, že je to naprosto v pořádku. Následující den mě ale odpojili. Když jsem zavolal na infolinku operátora, řekli mi, že dlužím téměř třicet tisíc liber."

Pozor na datové limity!

Balíček, který si Ian Simpson objednal, opravňuje uživatele k měsíčnímu stažení až 120 megabajtů. Takový datový tarif je určen pro běžné používání internetu - ke stažení e-mailových zpráv, k přečtení internetového zpravodajství či jen pro obyčejné brouzdání po webu. "Někteří uživatelé občas překročí limit. Nikdy to však nejde do tak závratných částek, které se podařilo vytvořit panu Simpsonovi," řekl pro britský portál Mirror.co.uk mluvčí anglického Vodafonu a dodal: "Tarif, který byl tímto uživatelem aktivován, rozhodně není vhodný pro stahování filmů či jiné datově náročné aktivity."

"Nemůžu uvěřit tomu, že takto závratně vysoký účet budu muset doopravdy zaplatit. Za tuto částku bych si mohl skoro pořídit další takový byt, ve kterém nyní bydlím," komentuje svou svízelnou situaci Simpson. Zastoupení operátora tvrdí, že se s Ianem pokusí dohodnout na oboustranně výhodném řešení. "Doufáme, že se pan Simpson i jiní uživatelé poučí a stejnou chybu neudělají také," sdělili serveru Mirror.co.uk zástupci britského Vodafonu.

Zdroj: Mirror.co.uk